جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی با فرمت word قابل ویرایش

جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی با فرمت word قابل ویرایش
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی با فرمت word قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین و باکیفیت ترین دانلود جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی می باشد که با فرمت word – قابل ویرایش در ۱۱ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی:

تربیت

می توان گفت تربیت بخش مهمی از نظام آموزش و پرورش هر جامعه را تشکیل می دهد و حرکتی تکاملی و تدریجی است به منظور هدایت فرد از آنچه هست به آنچه باید بشود. «ژان ژاک روسو» فیلسوف سوییسی قرن نوزده میگوید: «تربیت علمی است که میتواند فرد را در دایره استعداد های فطریش پرورش دهد.» چرا که هدف غایی و نهایی تعلیم و تربیت، فرد است، نه مواد درسی و به همین دلیل است که در مکتب انسان ساز اسلام تزکیه و تربیت بر تعلیم و تعلم مقدم است.

تربیت بدنی چیست؟

مسأله اصلی این است که کلماتی تحت عنوان «تربیت بدنی» به هیچ وجه معرف و مبین کل ماهیت، نتایج و اثرات آن نیست. در واقع تربیت بدنی اولین مفهومی که به ذهن متبادر میکند رشد و پرورش جسمانی – بدون توجه به و یژگی های روانی – است. به عنوان مثال «وست» و «بوچر» معتقدند: «تربیت بدنی فرایندی آموزشی تربیتی است که هدف آن بهبود بخشیدن به اجرا و رشد انسان از طریق فعالیت های جسمانی است . . . تربیت بدنی شامل کسب و اعمال مهارت های حرکتی، توسعه و نگهداری آمادگی جسمانی برای تندرستی و سلامت، کسب دانش های علمی درباره فعالیت های جسمانی و تمرین و توسعه تصور و ذهنیت مثبت از فعالیت های جمسانی به عنوان وسیله ای برای اجرا و عملکرد انسان است.»

دانلود جزوه اصول و مبانی تربیت بدنی

«ژرژهبر» می گوید: «تربیت بدنی علمی است منظم، اصولی و تدریجی که به منظور تقویت کامل بدن، بالا بردن عوامل جسمانی، بارور نمودن استعداد ها و پرورش صفات اخلاقی از سن کودکی تا پیری ادامه دارد» به هر حال به عنوان تعریفی جامع تر میتوان گفت: «تربیت بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت است که از طریق حرکات مبتنی بر اصول علمی، جریان رشد و تکامل را در همه ابعاد وجود انسان (جسمانی، روانی و اخلاقی) تسهیل و هماهنگ نموده و به رشد و شکوفایی استعداد های فرد کمک می کند.»

مطالعه بیشتر