دانلود پاورپوینت کاربرد آموزشی نظریه گشتالت در ۱۰ اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت کاربرد آموزشی نظریه گشتالت در ۱۰ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
260kb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت کاربرد آموزشی نظریه گشتالت در ۱۰ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین و باکیفیت ترین پاورپوینت کاربرد آموزشی نظریه گشتالت می باشد که با فرمت ppt در ۱۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت کاربرد آموزشی نظریه گشتالت  ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۴

ویژگی های یادگیری از راه بینش:

۱- انتقال از مرحله پیش از حل مسئله به مرحله حل مسئله ناگهانی و کامل است.

۲- عملکرد حاصل از حل مسئله از راه بینش معمولاً‌ یک عملکرد خالی از اشتباه است.

۳- راه حلی که از طریق بینش برای یک مسئله به دست می آید تا زمان قابل توجهی حفظ می گردد.

۴- راه حل بدست آمده از یک مسئله در مسائل مشابه دیگر به سادگی قابل کاربست است.

محتوای اسلاید ۷

کاربردهای آموزشی  نظریه گشتالت :

بیشترین استفاده ها از اصول نظریه گشتالت را ماکس ورتهایمر (۱۹۴۵) به معلمان معرفی کرده است . او در کتاب معروف  خود به نام تفکر بارآور که در سال ۱۹۴۵ انتشار داد اصول نظریه گشتالت را در مسائل آموزش و یادگیری بینش مندانه به کار بست. ماکس ورتهایمر  این کتاب را با افزوده هایی در سال ۱۹۵۹ تجدید چاپ کرد.  ورتهایمر در این اثر خود ماهیت حل مسئله و فنون آموزشی آن یعنی تفکر بارآور را معرفی کرده است ورتهایمر به دو روش معمول آموزشی زمان خود ، یعنی روش مبتنی بر منطق و روش مبتنی بر تداعی گرایی   ایراد می گرفت و می گفت این روش ها مانع درک و فهم یاد گیرنده می شوند .

پاورپوینت کاربرد آموزشی نظریه گشتالت

برای کسب بینش که مستلزم درک و فهم مطالب است ، یادگیرنده نیاز ندارد و نباید منطقی عمل کند ، بلکه باید به طور شناختی اجزای مسئله را بازسازی و مرتب نماید تا اینکه راه حل مبتنی بر فهم مسئله را بدست آورد بهترین کاربرد این نظریه در آموزش ، استفاده از آن درجهت جایگزین کردن فهم و بینش به جای حفظ طوطی وار اطلاعات، شناخت اجزای مسئله و توانایی حل مسئله می باشد.

مطالعه بیشتر