دانلود جزوه درس شیوه های مطالعه و کتابخوانی رشته آموزش ابتدایی

دانلود جزوه درس شیوه های مطالعه و کتابخوانی رشته آموزش ابتدایی
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
9mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس شیوه های مطالعه و کتابخوانی رشته آموزش ابتدایی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه درس شیوه های مطالعه و کتابخوانی رشته آموزش ابتدایی می باشد که با فرمت pdf اسلایدوار تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه درس شیوه های مطالعه و کتابخوانی رشته آموزش ابتدایی:

فصل اول

کلیات مطالعه و کتاب خوانی

 ضرورت مطالعه و کتاب خوانی:

کتاب‌ و کتاب‌خوانی‌ راهی‌ برای‌ تقویت‌ روحیه‌ی‌ دینی‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ است‌. مطالعه‌ کتابهای‌ دینی‌ و مذهبی‌ به‌کودک‌ و نوجوان‌ کمک‌ می‌کند تا به‌ درک‌ صحیحی‌ از مسائل‌ دینی‌ دست‌ یابد و پیش‌ از آن‌ که‌ دیر شود به‌ رشد وشکوفایی‌ لازم‌ برسند. کتاب‌خوانی‌ باعث‌ پیشرفت‌ تحصیلی‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ می‌گردد. همچنین‌ مطالعه‌ غیر درسی‌باعث‌ بالا رفتن‌ سطح‌ فکر، فعال‌ شدن‌ ذهن‌، افزایش‌ گنجینه‌ لغات‌ و افزایش‌ علم‌ و آگاهی‌ می‌گردد.

از نظر نانسی لاریک «خواندن‌ داستانهای‌ مختلف‌، موجب‌ شکل‌ گرفتن‌ ارزشهای‌ گوناگون‌ در ذهن‌ کودک‌ می‌شود، حساسیت‌ او را رشدمی‌دهد و احترام‌ به‌ دیگران‌ در او شکل‌ می‌گیرد رضایتی‌ که‌ کودک‌ از مطالعه‌ بدست‌ می‌آورد او را متّکی‌ به‌ خود بارخواهد آورد. سؤالهایی‌ که‌ در اثر مطالعه‌ برای‌ کودک‌ مطرح‌ می‌شود و مقایسه‌هایی‌ که‌ او بین‌ مسائل‌ مختلف‌ می‌کند درمجموع‌ موجب‌ می‌شود که‌ او فردی‌ خلاِّ بار آید».

و از نظر دکتر غلامعلی افروز « با بهره‌گیری‌ از تخیّل‌ که‌ ضرورت‌ اساسی‌ خلاّقیّت‌ است‌ دنیایی‌ بزرگ‌ و پهناور در مقابل‌ چشمان‌ کودک‌ گشوده‌می‌شود و او قادر می‌شود آزادانه‌ خیال‌پردازی‌ کند. کودک‌ در این‌ شرایط‌ هرگز خود را محدود و محبوس‌ در حصار واقعیتها و امور مشهود و ملموس‌ ندیده‌ و فارغ‌ بال‌ هر آنچه‌ را که‌ دلش‌ می‌خواهد تصور می‌کند».

در یونان‌ قدیم‌ بر سر در کتابخانه‌ تبس‌ نوشته‌ شده‌ بود «درمانگاه‌ روح‌» زیرا مطالعه‌ باعث‌ کاهش‌ ناراحتی‌های‌هیجانی‌ و عاطفی‌ است‌ و کتاب‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از مؤثرترین‌ ابزار پیشگیری‌ از ناراحتی‌های‌ روحی‌ و روانی‌ و درمان‌ این‌ بیماریها شناخته‌ شده‌ است‌.

مطالعه بیشتر