دانلود جزوه مبانی آموزش مطالعات اجتماعی رشته علوم تربیتی

دانلود جزوه مبانی آموزش مطالعات اجتماعی رشته علوم تربیتی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
7,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه مبانی آموزش مطالعات اجتماعی رشته علوم تربیتی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین و باکیفیت ترین جزوه مبانی آموزش مطالعات اجتماعی ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf در ۵۳ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

مقدمه

از آن جا که امروزه تربیت مبدل شده است و آماده ساختن افراد برای زندگی اجتماعی به یکی ازمهم ترین نیازهای تعلیم و تربیت اجتماعی ، برنامه ی درسی مطالعات اجتماعی به دلیل ویژگیها و ماهیت آن، جایگاه خاص و مهمی در میان برنامه های درسی، از منظر تربیت اجتماعی و آموزش مهارتها و صلاحیتهای مورد نیاز اجتماعی، برخوردار است . شایسته است این حوزه یادگیری از طریق؛ انتقال و پرورش دانشها، مهارتها و نگرشهای مورد نیاز، افراد را به گونه ای تربیت کند تا بتوانند درجامعه، نقش کارآمد و مناسب را ایفا نمایند . اصطلاح مطالعات اجتماعی نخستین بار میلادی در مقالهای با عنوان کارگر جنوبی در آمریکا به کار گرفته شد .

وی توسط توماس جسی جونز در سال ۱۹۱۵ در این مقاله، مشکل انطباق و مشارکت سیاه پوستان و سرخ پوستان را در جامعه آمریکا مطرح کرد . صرف نظر از آن که هدف اصلی مقاله ی جونز مشارکت واقعی سیاهان یا اطاعت آن ها از فرامین حاکم و جامعه پذیری آنها بوده باشد،به هر حال در سال ۱۹۱۶ سرانجام یک حوزه برنامه ی درسی با عنوان مطالعات اجتماعی که هدف آن، آماده کردن افراد جوان به عنوان شهروندانی مؤثر در جامعه بود، به وجود آمد و در سال ۱۹۲۱ این درس مشروعیت قانونی یافت.

فهرست و عناوین جزوه مبانی آموزش مطالعات اجتماعی :

مقدمه

ضرورت آموزش برنامه درسی مطالعات اجتماعی

ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی

اهمیت آموزش مطالعات اجتماعی

اهداف آموزش مطالعات اجتماعی

هدف های کلی آموزش مطالعات اجتماعی

مطالعات اجتماعی چیست؟

تفاوت مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

جزوه مبانی آموزش مطالعات اجتماع

رابطه مطالعات اجتماعی با برخی از رشته های علوم انسانی و اجتماعی

تاریخ و مطالعات اجتماعی

جغرافیا و مطالعات اجتماعی

اقتصاد و مطالعات اجتماعی

انسان شناسی و مطالعات اجتماعی

جامعه شناسی و مطالعات اجتماعی

آموزش مطالعات اجتماعی در ایران

….

مطالعه بیشتر