دانلود جزوه مبانی برنامه ریزی درسی رشته آموزش و پرورش ابتدایی

دانلود جزوه مبانی برنامه ریزی درسی رشته آموزش و پرورش ابتدایی
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه مبانی برنامه ریزی درسی رشته آموزش و پرورش ابتدایی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه مبانی برنامه ریزی درسی رشته آموزش و پرورش ابتدایی ویرایش جدید سال ۱۴۰۰ می باشد که با فرمت pdf و word در ۷۶ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه درس مبانی برنامه ریزی درسی رشته آموزش و پرورش ابتدایی:

تعریف برنامه ریزی :

تعریف برنامه :

در نظام آموزش و پرورش برنامه های زیادی وجود دارد.

برنامه یعنی طرح و نقشه اجرای کار، در واقع برنامه یک طرحی است که به ما می گوید چه کاری را در چه زمانی با استفاده از چه روش و ابزارهایی انجام دهیم .

در این تعریف ۳ موضوع بررسی شد.

اگر قرار است برنامه ایی در آموزش و پرورش اجرا شود، برای چه کاری باید اجرا شود؟ و در مقابل در چه زمانی باید اجرا شود؟ و در آخر چه ابزارهایی را ما نیاز داریم که این برنامه را اجرا کنیم.

تعریف کاملتر از برنامه :

برنامه عبارت است از مجموعه تصمیماتی که در آن نیازها تعیین میشود، اهداف مشخص میشود و روش ها و وسایل لازم برای رسیدن به هدف تعیین می شود .

هدف برنامه ریزی :

یک فعالیتی است که اهداف آن ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار است که هم رفتار دانش آموز و هم رفتار معلم هر دو مهم است زیرا هر دو رکن اصلی آموزش و پرورش هستند. یعنی هم رفتار یاد گیرنده و هم رفتاریاد دهنده هر دو مهم هستند.

تعریف کامل و جامع از برنامه ریزی :

برنامه ریزی فرایندی است مداوم ,حساب شده و منطقی جهت دارودورنگربه منظور ارشاد و هدایت فعالیتهای جمعی برای رسیدن به هدف مطلوب است.

در این تعریف ۳ مورد باید بررسی شود:

۱ مداوم چیست؟
۲حساب شده و منطقی چیست ؟
۳جهت دار و دورنگر چیست ؟
پس مفهوم کلیدی در برنامه ریزی این ۳ مورد هستند.
فرایند: واضح است چیزی که جریان دارد و قطع نمی شود.

مطالعه بیشتر