دانلود پاسخ سوالات تشریحی و تستی فصل اول کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی

دانلود پاسخ سوالات تشریحی و تستی فصل اول کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
313kb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاسخ سوالات تشریحی و تستی فصل اول کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاسخ سوالات تشریحی و تستی فصل اول کتاب حسابرسی پیشرفته جناب آقای دکتر مهدی مرادی با فرمت پی دی اف می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

شرح مختصر:

۱٫ تعریف حسابرسی ارائه شده توسط کمیته مفاهیم بنیادی حسابرسی حاوی چه نکات مهمی است؟

پاسخ:

طبق تعریف این کمیته حسابرسی فرایندی است منظم و با قاعده جهت جمع آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعاهای مربوط به فعالیت ها و وقایع اقتصادی،به منظور تعیین درجه انطباق این ادعاها با معیارهای از پیش تعیین شده و گزارش نتایج به افراد ذی نفع.از نکات مهم این تعریف اشاره به منظم بودن فرایند است که یعنی حسابرسی بر اساس برنامه ریزی های مشخص و مرحله به مرحله انجام می شود.

همچنین کلمه با قاعده به معنی ان است که در برخی مراحل حسابرسی از روش های علمی و آماری استفاده می شود. عبارت جمع آوری و ارزیابی بی طرفانه حاکی از کار حسابرسی بر محور جمع آوری و ارزیابی شواهد متمرکز است که شالوده حسابرسی را تشکیل می دهد.در مورد ادعاها و اظهرات مربوط به فعالیت های اقتصادی منظور ادعاها و اظهاراتی است که صراحتا شرکت گزارش میکند پس حسابرسی نوعی آزمون فرضیه هاست. برای انجام حسابرسی معیارهای از پیش تعیین شده برای ارزیابی اطلاعات لازم است مانند اصول پذیرفته شده حسابداری.

۲٫ چه تفاوتی میان استقلال و بی طرفی است؟ کدام یک اهمیت بیشتری دارد؟

پاسخ:

استقلال دارای معیارهای مشخصی است مانند نداشتن رابطه مالی یا خویشاوندی حسابرس با صاحبکار اما بی طرفی یک مفهوم ذهنی است.بی طرفی حائز اهمیت تر از استقلال است چرا که طیف وسعیی از رفتار و اعمال حسابرس را در بر میگیرد…

مطالعه بیشتر