دانلود جزوه درس طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزش با فرمت pdf

دانلود جزوه درس طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزش با فرمت pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزش با فرمت pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه درس طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزش می باشد که با فرمت pdf در ۳۵ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه درس طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزش:

چگونه یک پروپوزال بنویسیم؟

اولین قدم برای نوشتن یک پروپوزال انتخاب موضوع است و موضوع باید دارای معیارهایی باشد که خلاصه آنها به شرح زیر است.

معیارهای انتخاب یک موضوع تحقیقاتی چیست؟

۱- موضوع باید مناسبت داشته باشد:

یعنی موضوع جزء موضوعات اولویت دار باشد.

۲- اجتناب از دوباره کاری در موضوع طرح:

برای اینکه بدانیم موضوع مورد تحقیق ما تکراری است یا نه و آیا ارزش تحقیق دارد یا نه، باید متون مرتبط بررسی شود. با توجه به امکانات موجود و در دسترس، این امر کار دشواری نیست.

محقق می تواند با مراجعه به مقالات داخلی و خارجی، خلاصه کنگره ها تماس با سایر محققینی که درخصوص موضوع پژوهش یا موضوعات مشابه کار کرده اند، نظری اجمالی به کارهای سایر محققین داشته باشد. البته ذکر این نکته لازم است که زمانی یک موضوع تکراری است که تمامی ابعاد تحقیق و موضوع مانند هم باشند. ولی اگر از نظر زمانی یا مکانی با هم متفاوت باشند، موضوع دیگر تکراری نیست.

۳- موضوع قابلیت اجراء را داشته باشد:

یعنی آیا تمامی امکانات و شرایط لازم برای انجام تحقیق درخصوص موضوع مذبور در آن مکان فراهم است یا نه؟ و یک موضوع حتی اگر تمامی ویژگی های لازم را داشته باشد، اما قابل انجام نباشد، موضوع خوبی نخواهد بود.

۴-کاربردی و مناسب با زمان و مقرون به صرفه باشد:

عملاً مطالعاتی در اولویت پژوهشی قرار دارند که با حداقل هزینه جنبه کاربردی داشته و نتیجه آن برای برنامه ریزان و مدیران جامعه در زمان حال یا آینده نزدیک مفید واقع شود.

۵- نداشتن موانع اخلاقی:

در مطالعاتی که در آن جامعه مورد مطالعه انسان بوده و مداخله ای بر سوژه های انسانی صورت می گیرد، رضایت مندی و حفظ حرمت انسانی و محرمانه نگاه داشتن اطلاعات بسیار ضروری است….

مطالعه بیشتر