دانلود نمونه سوالات تشریحی روش تدریس دینی با فرمت pdf

دانلود نمونه سوالات تشریحی روش تدریس دینی با فرمت pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود نمونه سوالات تشریحی روش تدریس دینی با فرمت pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود نمونه سوالات تشریحی روش تدریس دینی با فرمت pdf تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

نمونه سوالات تشریحی روش تدریس دینی :

سوال اول :

دلایل ضرورت پرداختن به بحث تربیت اعتقادی را بنویسید.

الف: اعتقادات بخشی از دین اسلام را تشکیل می دهند از این رو دینداری یک فرد مسلمان در صورتی کامل و پذیرفتنی است که از نظر اعتقادی کمبودی نداشته باشد .

ب: بخشی از کارکردهای مهم دین که امروزه بر آن تاکید می شود وابسته به اعتقادات و حاصل آن است؛ معنابخشی به زندگی، معنا دادن به درد و رنج هایی مانند احساس تنهایی، احساس ظلم و بی عدالتی و از بین بردن ترس از مرگ تنها از عهده دین بر میآید و به همین سبب برخی معتقدند نیاز انسان به دین و حتی آنچه موجب ماندگاری و بقای دین شده است همین کارکردهای دین می باشد.

ج: اعتقادات پایه و اساس دو بخش دیگر یعنی اخلاقیات و احکام نیز هستند . در صورتی فرد به دستورهای اخلاقی احکام و عبادات ملتزم خواهد بود که پذیرفته باشد خداوند یگانه ای که اسلام میگوید جهان هستی و موجودات را آفریده و از آفرینش جهان و انسان هدفی داشته است .

سوال دوم :

مزیت و محدودیت پرداختن به سیره تربیتی معصومان علیهم السلام در تربیت دینی چیست ؟

سیره های معصومان علیهم السلام این مزیت را دارد که به نکات کاربردی پرداختند، اما به دلیل پراکندگی و کمبود سیره ها در هر یک از موضوعات اعتقادی نمیتوان همه این موضوعات را با نظامی منطقی و بهصورتی جامع بررسی کرد بلکه باید به هر موضوعی که سیرهای در آن باره وجود دارد پرداخت .

مطالعه بیشتر