دانلود پاورپوینت درس انگیزش و هیجان زندگی در فضای مجازی و ابتلا به افسردگی

دانلود پاورپوینت درس انگیزش و هیجان زندگی در فضای مجازی و ابتلا به افسردگی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
14mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت درس انگیزش و هیجان زندگی در فضای مجازی و ابتلا به افسردگی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پاورپوینت درس انگیزش و هیجان با موضوع : زندگی در فضای مجازی و ابتلا به افسردگی با فرمت ppt در ۱۹ اسلاید قابل ویرایش می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت درس انگیزش و هیجان : زندگی در فضای مجازی و ابتلا به افسردگی

آیا شبکه های اجتماعی باعث افسردگی می شوند؟

اینترنت و دنیای مجازی، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای بشر است که توانسته زندگی ما را در بسیاری از زمینه‌ها تحت تأثیر قرار دهد.تأثیر مثبت و سازنده این تکنولوژی پیشرفته بر کسی پوشیده نیست اما همواره با هشدارهای مکرر محققان و متخصصان در مورد میزان استفاده از فضای مجازی مواجه هستیم.

هشدارهایی که حتی برای چند ساعت شیرینی غوطه‌ور شدن در فضای مجازی را به کام ما تلخ می‌کند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، از وقتی اینترنت به ابزاری ضروری در زندگی مدرن تبدیل شده بسیاری از افراد جامعه به آن وابسته شده‌اند. این وابستگی پیامدی ناخوشایند به نام « افسردگی» به همراه داشته است.

رابطه افسردگی و اعتیاد به فضای مجازی :

مطالعات متعدد استفاده از رسانه های اجتماعی را با افسردگی، اضطراب، کیفیت پایین خواب، عزت نفس پایین، بی توجهی و بیش فعالی مرتبط دانسته است.تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که افرادی که درطول روز چندین بار علائم بیماری و سلامت خود را چک می کنند، نشانه‌هایی از افسردگی یا وسواس دارند.

دلیل اصلی افسردگی این افراد واضح نیست اما برخی از متخصصین اعتقاد دارند که این افسردگی به دلیل کم خوابی یا بدخوابی افراد به وجود می آید، از دلایل دیگر این افسردگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

غذا نخوردن به موقع

کاهش ارتباطات با اطرافیان

گوشه‌گیری

دوری از اجتماع

غرق شدن در بازی‌ها و فانتزی‌های دنیای مجازی

علائمی که افراد در اثر این افسردگی نشان می دهند شامل موارد زیر می باشد:

نوسانات خُلقی

ضعف در تمرکز

بی قراری

رفتار پرخاشگرانه

عدم توانایی برقراری ارتباط با دیگران

اضطراب

احساس ترس

سوء مصرف مواد

فکر به خودکشی

گریه

مطالعه بیشتر