دانلود جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی به همراه مجموعه تست ها

دانلود جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی به همراه مجموعه تست ها
نوع فایل
word
حجم فایل
3mb
نویسنده
9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی به همراه مجموعه تست ها

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی از منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل، به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی.با فرمت word در ۲۶۰ صفحه می باشد در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی به همراه مجموعه تست ها

فصل اول:

برنامه ریزی منطقه ای

فصل دوم:

اصول و روشهای برنامه‌ریزی ناحیه ای

فصل سوم:

اصول برنامه ریزی و توسعه روستایی

جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی

فصل چهارم:

 برنامه ریزی توسعه روستایی در ایران

فصل پنجم:

نظریه‌های توسعه منطقه‌ای

فصل ششم:

کلیات جغرافیای روستایی

نکته : هر فصل دارای تست ها و نمونه سوالات به همراه پاسخ می باشد.

بخشی از متن جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی:

فصل اول: برنامه ریزی منطقه ای

مقدمه :

تعاریف واژه‌های ناحیه، منطقه، محل یا برنامه، طرح، پروژه و فعالیت در ادبیات برنامه‌ریزی گذشته ایران، بنا به ملاحظات اداری و فنی تعریف شده اند، بطوریکه در اغلب این برنامه ها، محل را روستا،  ناحیه را شهرستان و منطقه را استان تعریف کرده اند. که دلایل آن می‌تواند ناشی از چند رشته‌ای بودن این تخصص باشد، زیرا که علوم مختلف مانند اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت، معماری، جغرافیا و بالاخره متخصصان و عاملان برنامه‌ریزی، هریک به نوبه خود در آن تاثیر گذار هستند.

ولی، توسعه و بسط مفهوم ناحیه، بیش از هر علمی، مدیون جغرافیاست و آنان بودند که اولین بار این واژه را با تعریفی تقریباً مشترک بکار بردند. ناحیه، اولین بار از جانب جغرافیدان انگلیسی (هربرتسن) مفهوم علمی به خود گرفت و از نظر وی عامل افتراق نواحی مختلف، شرایط طبیعی آنهاست و به ساختمان زمین، ناهمواریها و اقلیم بیش از هر عاملی اعتبار می‌داد.

دو اصطلاح (منطقه و ناحیه) معمولاً به بخشهای به ترتیب بزرگتر و کوچکتر قلمرو زیر ملی اطلاق میشوند. یک ناحیه را می‌توان از نظر جغرافیایی، نه کوچکتر از یک روستا – شهر و حوزه نفوذ آن و نه بزرگتر از یک استان یا گروهی از استانهای کوچکتر در نظر آورد…

مطالعه بیشتر