دانلود جامع ترین جزوه اصول نسخه نویسی و داروشناسی دکتر سید هادی حسینی

دانلود جامع ترین جزوه اصول نسخه نویسی و داروشناسی دکتر سید هادی حسینی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه اصول نسخه نویسی و داروشناسی دکتر سید هادی حسینی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی در این بخش جزوه اصول نسخه نویسی و داروشناسی دکتر سید هادی حسینی می باشد که با فرمت pdf در ۱۰۴ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

شرح مختصر:

اگرچه بیشتر درمانهای دندانپزشکی عملی است ، ولی دربسیاری ازمواقع مجبور به تجویز دارو قبل ، حین عمل و یا بعد از اعمال دندانپزشکی هستیم . برای نوشتن نسخه ، اصول آنرا بایستی درنظر گرفته و رعایت نمود که این اصول بطور کلی عبارتند از :

۱-نسخه باید روی سرنسخه ای نوشته شود که شامل نام پزشک همراه با نوع تخصص ، آدرس کامل مطب تلفن شماره نظام پزشکی تاریخ و اسم بیمار باشد.
۲- اسامی داروها اشکال مصرفی آنها مقدار دارو ، به لاتین نوشته شود . مقدار مصرف و نحوه استفاده دارو به فارسی باخودکار یا خودنویس مرقوم شود.
۳- اسامی داروها حتما صحیح و خوانا و لزوما خوش خط نوشته شود و حرف اول اسم هر دارو بزرگ قید گردد.
۴- نسخه حتما امضا و مهر شود.
۵- حتی المقدور قسمت انتهایی نسخه بسته گردد که امکان اضافه کردن داروی دیگری نباشد. بخصوص درمورد داروهای ضد درد و کدئینه.
۶- به بیمار یادآوری شود که در صورت بروز هرگونه اشکال و یا علائم غیرعادی و یا شک در نحوه و مقدار مصرف دارو ، با پزشک تماس بگیرد. …

پس از اشاره به مخفف های ( abbreviation ) مورد نیاز در نسخه نویسی ، با رعایت اختصار در خصوص دارو و درمان شناسی ، عناوین ذیل درحد احتیاج ، ذکر میشود:

۱- داروهای ضد میکروبی و آنتی بیوتیک

۲- داروهای ضد قارچ و ضد ویروسی

۳- داروهای ضد درد و مسکن

۴- داروهای آرام بخش

۵- داروهای خواب آور

۶- داروهای مؤثر بر سیستم عصبی خودکار

۷- داروهای منعقد کننده خون

۸- کورتیکواستروئیدها

۹- درمانهای موضعی در دندانپزشکی

مطالعه بیشتر