دانلود جامع ترین فایل خلاصه کتاب گیاه شناسی ۱ دکتر روح انگیز نادری

دانلود جامع ترین فایل خلاصه کتاب گیاه شناسی ۱ دکتر روح انگیز نادری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین فایل خلاصه کتاب گیاه شناسی ۱ دکتر روح انگیز نادری

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین فایل خلاصه کتاب گیاه شناسی ۱ مولف : دکتر روح انگیز نادری می باشد که با فرمت ppt در ۲۵۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست درس

فصل اول: سلول و بافتهای گیاهی

فصل دوم:مورفولوژی اندامهای گیاهی

فصل سوم: ساقه (Stem)

فصل چهارم: ساختمان گل و میوه

فصل پنجم: رشد و نمو در گیاهان

فصل ششم: متابولیسم

فصل هفتم: تغذیه گیاه

فصل هشتم: فتوپریودیسم

فصل نهم: هورمونهای گیاهی

مقدمه

امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی می‌شود و درباره هر یک از اجزای تشکیل‌دهنده آن بررسیهای متعددی به عمل می‌آید. اگر گفته می‌شود که سلول، واحد ساختار و کار موجودات زنده است، این گفته نه تنها در تک سلولیها بلکه در جاندارانی که بدنشان از میلیاردها سلول تشکیل شده نیز صادق است. زیرا، زندگی این موجود پرسلولی وابسته به فعالیت‌ هماهنگ اجزای تشکیل‌ دهنده آنها است.

به ‌طور کلی هر سلول گیاهی شامل دو بخش پروتوپلاسم و دیواره است. پروتوپلاسم که فعال‌ترین بخش زنده سلول به شمار می‌آید از سیتوپلاسم و هسته تشکیل یافته است. دور سیتوپلاسم را غشایی فراگرفته که بین دیواره سلول و سیتوپلاسم واقع است. در سیتوپلاسم اندامکهای متفاوتی وجود دارد. هسته حاوی مولکولهای وراثتی بوده و به وسیله غشایی احاطه می‌شود. در سلولهای ابتدایی (پست) مانند باکتریها هسته مشخص یافت نمی‌شود ولی اجزای مهم هسته یعنی مولکولهای وراثتی وجود دارند .

دیواره سلولی (دیواره اسکلتی)

در بخش خارجی غشایی سیتوپلاسمی هر سلول گیاهی دیواره‌ای به نام دیواره سلولی وجود دارد. این دیواره به منزله اسکلت خارجی سلول بوده، به آن شکل می‌دهد و از محتویات درون آن محافظت می‌کند و همچنین مسئول استحکام و سختی بعضی از بافتهای گیاهی است. بعضی از سلولهای گیاهی مانند آنتروزوئید‌های مژک‌دار خزه‌ها، نهان‌زادان آوندی و برخی از بازدانگان ابتدایی فاقد دیواره سلولی هستند. دیواره سلولی که معمولاً از چند لایه به‌ وجود می‌آید به وسیله پروتوپلاسم ترشح و ساخته می‌شود.

مطالعه بیشتر