دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رضا شباهنگ

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رضا شباهنگ
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رضا شباهنگ

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین پاورپوینت فصل چهارم : اقلام مربوط به بهای تمام شده و نقش آن در تصمیم گیری مدیران کتاب حسابداری مدیریت دکتر رضا شباهنگ می باشد که با فرمت ppt در ۴۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

کتاب حسابداری مدیریت تألیف شباهنگ جزو مهم ترین منابع درس حسابداری مدیریت برای رشته های مجموعه مدیریت و حسابداری در سطح کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم این کتاب با عنوان اقلام مربوط به بهای تمام شده و نقش آن در تصمیم گیری مدیران بوده و در ۴۳ اسلاید طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس حسابداری مدیریت در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و حسابداری مورد استفاده قرار گیرید.

نقش اقلام بهای تمام شده در تصمیم گیری

مجموعه متنوعی از اطلاعات حسابداری در تصمیم گیری به مدیران کمک میکند که اقلام بهای تمام شده از جمله این اطلاعات است،اما آیا همه ی اقلام بهای تمام شده همواره در تصمیم گیری مدیران نقش دارند ؟

همه ی اقلام بهای تمام شده برای تصمیم مدیریت دارای اهمیت یکسان نیستند و مدیران باید اقلامی از بهای تمام شده را در یک رابطه با تصمیم گیری خاص مرتبط هستند مورد توجه قرار دهند که به این اقلام اصطلاحا ارقام مربوط بهای تمام شده میگویند.

اقلام مربوط بهای تمام شده :

اقلام مربوط به بهای تمام شده عبارت است از اقلامی که انتظار میرود در آینده اتفاق افتد و برای شقوق مختلف تصمیم گیری متفاوت باشد.بنابراین هزینه های ریخته برای تصمیمی که امروز گرفته شود ،جزء اقلام مربوط در نظر گرفته نمیشود،همچنین اقلامی که برای مثال در دو راه حل یکسان باشد نیز جزء اقلام مربوط در نظر گرفته نمیشود.

اقلام تفاضلی : به اختلاف سایر اقلام بهای تمام شده گفته میشود که نقش اساسی در تصمیم مدیران ایفا میکند. مثلا: اگر مسئله در دست بررسی خرید یک ماشین پرس خود کار یا دستی و نرخ دستمزد کارگر ماهر و نیمه ماهر برای آن دو متفاوت باشد.مثلا برای کارگر ماهر نرخ ۴۰۰ ماشین خودکار و نرخ ۳۰۰ ریال کارگر نیمه ماهر ماشین دستی.

مطالعه بیشتر