دانلود تحقیق پاورپوینت آشنایی با استان سمنان

دانلود تحقیق پاورپوینت آشنایی با استان سمنان
نوع فایل
ppt
حجم فایل
4mb
نویسنده
6,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود تحقیق پاورپوینت آشنایی با استان سمنان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین تحقیق پاورپوینت درس جغرافیای جهانگردی ایران موضوع : آشنایی با استان سمنان می باشد که با فرمت ppt در ۳۳ اسلاید قابل ویرایش بهمراه تصاویر تهیه و تدوین گردیده است در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

تحقیق پاورپوینت آشنایی با استان سمنان

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بنا به گزارش مرکز آمار ایران از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استان سمنان ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر جمعیت در ۲۱۵ هزار و ۵۷۱ خانوار شامل ۳۵۶ هزار و ۶۵۶ نفر مرد و ۳۴۵ هزار و ۷۰۴ نفر زن

به گزارش ایسنا، اگرچه مناطق کویری هم جاذبه‌های فراوانی برای بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت‌ دارند اما تمام استان سمنان به کویر خلاصه نمی‌شود، این استان دارای تنوع اقلیمی است.

استان سمنان سرزمین کوه و جنگل و کویر، آسمانی صاف با شب‌های پرستاره،

موقعیت جغرافیایی:

استان سمنان در دامنه‌های جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است و ارتفاع استان از شمال به جنوب کاسته و به دشت کویر ختم می گردد.

این استان با وسعتی حدود ۹۶۰۰۰ کیلومترمربع ۵٫۶ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ ششمین استان کشور است.

استان سمنان از جانب شمال به استان مازندران، از جنوب به استان اصفهان، از مشرق به استان خراسان و از مغرب به استان تهران محدود می شود.

همجواری با رشته کوه‌های البرز و زمینهای هموار کویر شرایط اقلیمی متنوعی برای این استان بوجود آورده است، بطوری‌که قسمت جنوبی؛ آب و هوایی گرم و خشک، نواحی مرکزی؛ معتدل، قسمت شمال شرقی آب و هوایی سرد و خشک و قسمت شمالی نسبتاً سرد است. این تنوع آب و هوایی پوشش گیاهی متنوعی را نیز در این استان به وجود آورده است.

مرکز این استان شهر سمنان می‌باشد و دارای هشت شهرستان شامل سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، میامی و آرادان و سرخه است .

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون ۷۱۱ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است….

مطالعه بیشتر