دانلود فایل pdf تبیین حاکمیت شرکتی

دانلود فایل pdf تبیین حاکمیت شرکتی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل pdf تبیین حاکمیت شرکتی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل pdf تبیین حاکمیت شرکتی می باشد که در ۸۵ صفحه اسلایدوار تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست فایل pdf تبیین حاکمیت شرکتی :

▪ مروری بر تاریخچه حاکمیت شرکتی
▪ تفاوت حاکمیت و مدیریت
▪ تعریف نوین حاکمیت شرکتی
▪ مدلهای حاکمیت شرکتی
▪ ارکان حاکمیت شرکتی
▪ عوامل موثر بر حاکمیت شرکتی
▪ پیامدهای استقرار حاکمیت شرکتی خوب
▪ وضعیت حاکمیت شرکتی در ایران

مروری بر تاریخچه و مبانی نظری حاکمیت شرکتی

تاریخ حاکمیت شرکتی سنتی

تشکیل شرکت های سهامی عام در انگلستان و هلند در قرن ۱۶

استفاده از Open joint-stock company در ایالات متحده به عنوان شرکت های سهامی عام با مسئولیت محدود در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به عنوان موتورهای رشد صنعتی
بروز رسوایی های شدید حاکمیت شرکتی در قرن ۱۹ و آغاز قرن بیستم بحران رکود بزرگ
تصویب قانون و تاسیس کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا ۱۹۳۳ – ۱۹۳۴
تصویب قانون ساربینز آکسلی یا ساکس ۲۰۰۲
پایان نظام حاکمیت شرکتی سنتی بد
آغاز توجه به حاکمیت شرکتی خوب رویکرد قانون ساکس

داستان حاکمیت شرکتی

در قرن بیستم علاقه به تملک شرکتهای سهامی و پذیرش آنها در بازارهای مالی به طرز شگفت انگیزی رشد کرد.
تئوری نمایندگی راهکاری مناسب برای حل مشکلات حاکمیت شرکتها بود. این راهکار با پیشنهاد تفکیک وظایف مالکیتی سهامداران از مدیریتی هیات مدیره به توسعه بیشتر بازار شرکتهای سهامی کمک کرد. موضوع اداره شرکت توسط گروهی از مدیران به نمایندگی از سهامداران اولین گام برای تثبیت نظام حاکمیت شرکتی بود. در تئوری نمایندگی موضوع مباشرت در نظر گرفته نمی شود اولین شرط مباشرت امانتداری و حسن شهرت در حفظ اموال است. در تئوری نمایندگی مدیر می خواهد ثروتش را به هر نحو ممکن به حداکثر برساند صلاحیت حرفه ای وی بر صلاحیت اخلاقی و امانتداری وی مقدم دانسته می شود در حالیکه هر دو موضوع بسیار مهم هستند. به همین دلیل:

بعدها موضوع تضاد منافع مدیران و مالکان بروز کرد. به طور ساده می توان گفت انگیزه مدیران با سهامداران یا مالکان در یک راستا نیست این می تواند انحرافات جدی در مسیر شرکت را موجب شود….

مطالعه بیشتر