دانلود جزوه جغرافیای سیاسی (مبانی و ایران) با قابلیت سرچ و جستجو

دانلود جزوه جغرافیای سیاسی (مبانی و ایران) با قابلیت سرچ و جستجو
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
8,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه جغرافیای سیاسی (مبانی و ایران) با قابلیت سرچ و جستجو

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه جغرافیای سیاسی (مبانی و ایران) بصورت تایپ شده می باشد که در قالب word در ۱۵۹ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه جغرافیای سیاسی (مبانی و ایران) با قابلیت سرچ و جستجو

این جزوه جز مجموعه جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی رشته جغرافیا به طور کامل می باشد که به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی ارائه شده است.

فصل اول: مبانی جغرافیای سیاسی

فصل دوم: جغرافیای سیاسی ایران

فصل سوم: ژئوپلیتیک

فصل اول: مبانی جغرافیای سیاسی

معرفی، ماهیت و قلمرو جغرافیای سیاسی:

کمک جغرافیدانان سیاسی به علوم اجتماعی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به دو طریق می‌باشد. یکی با بررسی تاثیرات عوامل متغیر فضایی نظیر مکان، موقعیت، چهره زمین، فرهنگ و شیوه‌های فرهنگی ادراک و تصمیم گیری بر استقرار حکومت‌ها و روابط بین آنها و دیگری با بررسی نحوه اثر گذاری عوامل سیاسی نظیر قدرت، قلمروخواهی، ترس و درگیری بر محیط زیست و چشم انداز جغرافیایی.

پیشینه مطالعات در زمینه جغرافیای سیاسی

پیشینه مطالعات در زمینه جغرافیای سیاسی و ظهور جغرافیای سیاسی به صورت یک شاخه منسجم جغرافیای انسانی از پدیده‌های قرن بیستم است. در میان متقدمان، ارسطو به ویژه به شکل دهی یک “حکومت ایده ئال” ریشه ای عمیق برای برخی مفاهیم جغرافیای سیاسی به وجود آورد. وی معتقد بود که در یک کشور مستقل ایده ئال و نمونه نسبت بین جمعیت و وسعت قلمرو و کیفیت آنها مهم است. وی درباره ترکیب ارتش و نیروی دریایی، چگونگی مرزها و سایر عوامل بحث کرده، در تمام این بحث‌ها به ماهیت محیط فیزیکی به ویژه آب و هوا به عنوان یک عامل تعیین کننده اشاره دارد…

مطالعه بیشتر