دانلود جزوه فلسفه جغرافیا با فرمت ورد با قابلیت سرچ و جستجو

دانلود جزوه فلسفه جغرافیا با فرمت ورد با قابلیت سرچ و جستجو
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه فلسفه جغرافیا با فرمت ورد با قابلیت سرچ و جستجو

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه فلسفه جغرافیا از منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی می باشد که با فرمت ورد در ۲۰۶ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه فلسفه جغرافیا با فرمت ورد با قابلیت سرچ و جستجو

مفهوم جغرافیا

تقریباً ۲۳۰۰ سال، قبل، برای اولین بار، اراتوستن، کلمه جغرافیا را بکار برد و از جغرافیا چنین تعریفی ارائه داد: مطالعه زمین، به عنوان جایگاه انسان“. بعد از گذشت ۲۳۰۰ سال هنوز هم این تعریف با مختصر تغییری در تعاریف جدید جغرافیا به کار گرفته ﻣﯽ­شود. چنان که در سال ۱۹۸۱، پیتر هاگت، جغرافیا را، مطالعه سطح سیاره زمین، به منزله فضایی که در داخل آن جمعیت انسانی زندگی ﻣﯽ­کند، تعریف ﻣﯽ­کند. برابر این تعریف، جغرافیا، با انسان آغاز ﻣﯽ­شود و در واقع عمر جغرافیا همزاد با عمر انسان بوده است و بدون فعالیت‏ﻫﺎ و رفتارهای انسانی در سطح زمین، علم جغرافیا وجود نخواهد داشت.

ـ کلمه جغرافیا با شناخت جمله ((مردم در کجا زندگی ﻣﯽ­کنند)) عینیت ﻣﯽ­یابد. بدین سان کلمه کجا به مکان­ﻫﺎﯼ موجود در سطح زمین اطلاق ﻣﯽ­شود و زندگی نیز به پراکندگی و تراکم مردم اطلاق ﻣﯽ­شود. بعد از این دو، مفهوم این سؤال مطرح ﻣﯽ­شود ((که مردم چگونه زندگی ﻣﯽ­کنند؟)) که در ماهیت این گزاره عوامل (فضا و زمان) نهفته است.

تعاریف علم جغرافیا

-هدف جغرافیا، مطالعه زمین به ویژه سطح زمین و بخش­ﻫﺎﯼ آن است. (برنارد و ارنیوس)

– جغرافیا، به منزله علم همبستگی بین علوم طبیعی و پژوهش­ﻫﺎﯼ انسانی است. (فردریک راتزل)

– جغرافیا، علم مکان­هاست. (ویدال دوبلاش)

-جغرافیا، افتراق مکانی زمین را به عنوان زیستگاه انسان مورد مطالعه قرار ﻣﯽ­دهد (ریچارد هارتشون)

-جغرافیا، راهبرد انسان، فضا و منابع ﻣﯽ­باشد. (اسپایکمن)

-جغرافیا، عبارتست از روابط متقابل انسان، تکنیک، مدیریت محیط (محمد حسین پاپلی یزدی)

-جغرافیا، در جستجوی تفسیر دلایل تشابهات و تباینات بین مکان­ﻫﺎ با توجه به رابطه علت و معلولی می باشد. (پرستن، جیمز)

مطالعه بیشتر