دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی روانشناسی عمومی دکتر حمزه گنجی

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی روانشناسی عمومی دکتر حمزه گنجی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
17mb
نویسنده
8,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی روانشناسی عمومی دکتر حمزه گنجی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پاورپوینت فصل چهارم : مبانی زیستی روانشناسی از کتاب مبانی روانشناسی عمومی دکتر حمزه گنجی با فرمت ppt در ۵۰ اسلاید می باشد که پس از پرداخت آنلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

ما چه چیزی را از نسلی به نسل دیگر انتقال می دهیم؟ ما ساخت های زیستی یا فیزیولوژیک را از نسلی به نسل دیگر انتقال میدهیم، اما هیچ مدرکی نداریم که متوانیم افکار و تصاویرذهنی را نیز به نسل بعدی انتقال دهیم یا خودمان آنها را از نسل قبل به ارث برده باشیم. ما ساخت های زیستی یا فیزیولوژیک را به ارث می بریم و همین ساخت ها هستند که پایه اصلی رفتارهای قابل مشاهده، هیجان ها و آگاهیها را تشکیل می دهند. به عبارت دیگر، همین ساخت ها هستند که افکار و تصاویرذهنی را به وجود می آورند.

حال این سوال پیش می آید که افکار و رفتارهای قابل مشاهده، چگونه با ساخت های زیستی ارتباط پیدا می کنند؟ گروهی از روانشناسان، به  نام روانشناسان فیزیولوژیک، سعی می کنند به این سوال پاسخ دهند. آنها، برای نیل به این هدف، مجبور شده اند به مطالعه مغز و سایر ساخت های بدن بپردازند. در میان این ساخت ها می توان موارد زیر را نام برد…

فهرست پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی روانشناسی عمومی :

نورون

نورون های آورنده

نورون های برنده

دستگاه عصبی

دستگاه عصبی مرکزی ( نخاع )

نخاع

مغز

بصل النخاع و برجستگی

مخچه

دستگاه فعال ساز شبکه ای

تالاموس

هیپوتالاموس

کرتکس یا قشر خارجی مخ

تقسیم بندی های کرتکس مغز

کرتکس حرکتی

دستگاه عصبی کناری

دستگاه عصبی بدنی

دستگاه عصبی خودکار

شاخه سمپاتیک و پاراسمپاتیک

تقسیم بندی های دستگاه عصبی

دستگاه غدد درون ریز

فعالیت های دو شاخه دستگاه عصبی خودکار

هیپوفیز

پانکراس

غده تیروئید

غدد فوق کلیویی

هورمون های آدرنالین و نورآدرنالین

پایه زیستی رفتارهای ما

خلاصه فصل

نیمکره راست و چپ مغز

مطالعه بیشتر