دانلود جامع ترین پاورپوینت تپه باستانی شوش در  ۱۶۶ اسلاید

دانلود جامع ترین پاورپوینت تپه باستانی شوش در  ۱۶۶ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
18mb
نویسنده
9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین پاورپوینت تپه باستانی شوش در  ۱۶۶ اسلاید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پروژه پاورپوینت تپه باستانی شوش می باشد که با فرمت ppt در ۱۶۶ اسلاید بهمراه تصاویر تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست مطالب جامع ترین پاورپوینت تپه باستانی شوش:

وجه تسمیه شوش

سابقه کاووشها

تاریخچه

مناطق مهم در شوش

آثار کشف شده

اسطوره شناسی هخامنشی و عیلامی

منابع

محتوای اسلاید ۹۲

پیکر کوچک از خدا، به عنوان “خدا با دست طلایی”

این تندیس متعلق به آثار باستانی شهر شوش و ساخت هزاره ی دوم پیش از میلاد است. این تندیس به بلندی ۱۷٫۵ و پهنای ۵٫۵ س.م. اکنون در موزه ی لوور نگهداری می شود. با توجه به شیپور مانند بودن کلاه و همچنین نوع لباس می توان با اطمینان گفت که این تندیس نمایانگر یکی از خدایان، شاید اینشوشیناک خدای بزرگ شوش، است.
این مجسمه ی مسی که احتمالا به روش ریخته گری ساخته شده، در ابتدا به صورت کامل با لایه ای از طلا پوشده بوده ولی به تدریج و در مرور زمان این لایه از میان رفته است.

محتوای اسلاید ۱۰۵

تابلو مراسم نیایش راهبه‌های آفتاب

بر روی این تابلو، کتیبه‌ای با این مضمون حک شده‌است :
من شیلهاک اینشوشیناک پسر شوتروک ناهونته پادشاه شوش و انشان و خدمتگزار خدای اینشوشیناک این تابلو را ساختم .

در اواسط دوران ایلامی (۱۲ تا ۱۵ قبل از میلاد) صنعتگران روشی جدید ابداع کردند که به آنها امکان خلق بنای بادبود و مجسمه ها و برجسته کاری را میداد.

محتوای اسلاید ۱۵۸

نمادشناسی هخامنشی

در هنر هخامنشی نقش دو گیاه یکی سرو و دیگری نیلوفر آبی ونقش حیوانات چون شیر،گاو،اسب،شاهین و بز کوهی به دفعات تکرار میشود.نمادهای حیوانی سه خدا اهورامزدا،آناهیتا و میترا به ترتیب با نقوش شاهین،گاو و شیر نشان داده میشوند.امور عالم بین این سه خدا تقسیم میشده است.شیر برای ایرانیان باستان نماد تابستان و گاو مظهر زمستان بوده است. شاهین مظهر هیبت و شکوه بود. جهان جانوران را نشانه ای از برکت ،نعمت و فراوانی میدانستند.شیر به شکل تزیینی هم استفاده میشده. شاهین برای ایرانیان باستان چیک خورشید هم بوده.در ایران باستان هر یک از شهر های بزرگ برای خود نمادی داشتند،مثلا نماد شوش شاهین و نماد شوشتر اسب بوده است.

مطالعه بیشتر