دانلود تحقیق درس اصول توانبخشی با موضوع سکته مغزی

دانلود تحقیق درس اصول توانبخشی با موضوع سکته مغزی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
635kb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود تحقیق درس اصول توانبخشی با موضوع سکته مغزی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق پاورپوینت درس اصول توانبخشی با موضوع سکته مغزی می باشد که با فرمت ppt در ۲۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

محتوای اسلاید ۲

مقدمه :

stroke شایعترین ناتوانی و نقص نورولوژی در افراد بزرگسال میباشد که تقریباَ ۱/۴ از مرگ و میر در کشورهای پیشرفته را تشکیل میدهد . سازمان بهداشت جهانی W. H . O) )آن را بدین صورت تعریف کرده است:

“ به یک حمله ناگهانی با پیشرفت سریع علائم کلینیکی که نشاندهنده اختلال در اعمال مغزی میباشد و دارای منشاء عروقی بوده و بیشتر از ۲۴ ساعت طول میکشد ، اطلاق می گردد” .

آن گروه از بیماران که در طی ۲۴ ساعت بهبود می یابند از این محدوده خارج می شوند ، این گروه از بیماران را بعنوان بیمارانی با حملات اسکیمیک گذرا می نامند که این حملات به عنوان یک پیشگویی کننده برای حمله کامل در این افراد می باشد .

محتوای اسلاید ۱۷

فیزیوتراپی در اولین مراحل بهبودی

خم کردن و بلند کردن اندام تحتانی :

نکته : در درمان بهترآنست که ابتدا کنترل صاف کردن (بلند کردن ) اندام تحتانی را به دست آوریم تا خم کردن بدون مقاومت برای بیمار ممکن و آسان گردد:

اندام تحتانی بیمار را از ناحیه زانو و مفصل ران خم نموده و از افتادن آن به خارج و یا فاصله‌گرفتن ‌اش از پای دیگر جلوگیری می‌کنیم . مچ پای بیمار را کمی روبه بالا و داخل نگه می‌داریم . به‌آرامی و مرحله‌به‌مرحله اندام تحتانی را صاف می‌کنیم . از بیمار می خواهیم که هیچ فشاری به دستمان وارد نسازد و نگذارد که اندامش بیفتد . در تمام مدت انجام این حرکت از بیمار می‌خواهیم تا دقت درکنترل ‌کردن اندام‌اش اعمال کند .

حرکت عکس یعنی استفاده از خم‌کردن اندام تحتانی در برابر صاف بودن اندام را یاد می‌دهیم.

مطالعه بیشتر