دانلود تحقیق پاورپوینت درس اصول توان بخشی با عنوان بیماری لوپوس

دانلود تحقیق پاورپوینت درس اصول توان بخشی با عنوان بیماری لوپوس
نوع فایل
ppt
حجم فایل
4mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود تحقیق پاورپوینت درس اصول توان بخشی با عنوان بیماری لوپوس

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق پاورپوینت درس اصول توان بخشی با عنوان بیماری لوپوس می باشد که با فرمت ppt در ۲۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

محتوای اسلاید ۲

بیماری لوپوس چیست؟

لوپوس آریتماتوز سیستمیک که به آن SLE یا لوپوس نیز گفته می‌شود، نوعی بیماری که باعث می‌شود سیستم ایمنی به بخش‌های مختلف بدن حمله کند. این فعالیت غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن، منجر به آسیب بافت و التهاب می‌شود. بیماری خود ایمنی وضعیتی است که سیستم ایمنی بدن، مسئول التهاب و تجزیه سلول‌های خود است.

بسیاری از افراد مبتلا به لوپوس نسخه خفیف آن را تجربه می‌کنند، اما بدون درمان مناسب، بیماری می‌تواند شدت یابد. در حال حاضر، هیچ درمانی شناخته شده برای لوپوس وجود ندارد، بنابراین موارد درمانی تنها برای کاهش علائم و کاهش التهاب استفاده می‌شوند.

محتوای اسلاید ۳

لوپوس چیست؟

لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) یک بیماری مزمن خود ایمنی است که با تولید آنتی بادی‌های غیر معمول در خون ایجاد می‌شود. علل این بیماری ناشناخته است. با این حال، وراثت، ویروس‌ها، نور ماوراء بنفش و داروها همه ممکن است نقشی اساسی در ایجاد آن داشته باشند.

برخی علائم لوپوس عبارتند از:

بثورات پروانه ای شکل روی صورت

از دست دادن اشتها

درد مفاصل

ریزش مو

تب

خستگی

حساسیت به نور

پدیده و بیماری رینود

پلورزی

پریکاردیت

یازده معیار به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کنند، تا این بیماری را تشخیص دهند. مبتلایان به این عارضه می‌توانند، با جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب، عدم قطع ناگهانی داروها و نظارت بر وضعیتشان و با مراجعه به پزشک خود از شدت گرفتن بیماری جلوگیری کنند.

مطالعه بیشتر