دانلود پاورپوینت اصول توانبخشی وسایل و دستگاه ها اختلالات بیماری دو قطبی

دانلود پاورپوینت اصول توانبخشی وسایل و دستگاه ها اختلالات بیماری دو قطبی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
6,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت اصول توانبخشی وسایل و دستگاه ها با موضوع اختلالات بیماری دو قطبی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق پاورپوینت درس اصول توانبخشی وسایل و دستگاه ها با موضوع اختلالات بیماری دو قطبی می باشد که با فرمت ppt در ۱۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

محتوای اسلاید ۲

اختلال دوقطبی چیست؟

اختلال دوقطبی یا همان بیماری شیدایی نوعی اختلال خلقی است که باعث نوسانات شدید در خلق و خوی می‌شود. این نوسانات نه تنها روی خلق و خوی فرد بلکه روی فکر، رفتار و عملکرد فرد تاثیر می‌گذارد. این بیماری به صورت دوره‌ای است یعنی فرد در طول زندگی خود تجربه این را دارد که دوره‌هایی حداقل یک هفته را در فاز افسردگی و یا بالعکس در فاز شیدایی یا مانیا به سر ‌برد.

در میان این دوره‌ها فرد دوره‌هایی سالم دارد که ممکن است حتی سال‌ها طول بکشد. البته فراز و نشیب در خلق و خو ممکن است به صورت طبیعی در هر انسانی وجود داشته باشد ولی در بیماری دوقطبی دامنه این تغییرات و نوسانات بسیار شدید است. این بیماری اکثرا در اواخر سن بلوغ و شروع جوانی خودش را نشان می‌دهد هرچند ممکن است در سنین پایین‌تر هم وجود داشته باشد ولی غالبا با استرس‌های دوران نوجوانی اشتباه گرفته می‌شود و تشخیص داده نمی‌شود.

پاورپوینت درس اصول توانبخشی وسایل و دستگاه ها

محتوای اسلاید ۴

انواع اختلالات:

بیماری دوقطبی نوع ۱:

مانیا همراه یا بدون افسردگی

بیماری دوقطبی نوع ۲:

هایپومانیا (حالت خفیفی از مانیا) به اضافه افسردگی

انواع اختلال دو قطبی

اختلال دوقطبی سه نوع دارد که شامل موارد زیر هستند و هر کدام را جداگانه توضیح می دهیم.

اختلال دو قطبی نوع I

اختلال دو قطبی نوع II

سیکلوتایمی

مطالعه بیشتر