دانلود پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت

دانلود پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
150kb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت برای دانشجویان و اساتید رشته های روانشناسی ، مشاوره ، روانپزشکی ، مددکاری اجتماعی و سایر رشته های وابسته با کیفیت عالی با فرمت پاورپوینت در ۳۰ اسلاید قابل ویرایش آماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه فیروزبخت

قضاوت بالینی

تفسیر (interpretation ) یک فرایند استنباطی است که در انتهای سنجش شروع می شود. وقتی مصاحبه ها تمام و آزمون های روانی گرفته شدند، روانشناس باید به این مسأله بپردازد که داده های بدست آمده چه معنایی دارند و با توجه به آنها چه تصمیمی باید بگیرد و چه اقداماتی باید انجام دهد.

ال.اچ.لوی گفته است: «تفسیر مهم ترین کار متخصص بالینی است». اما اینها چه معنایی دارند و چه تصمیمی باید گرفت؟ تفسیر بالینی یا قضاوت بالینی، فرایند بسیار پیچیده ای است.

چهارچوب نظری

روانشناسان بالینی دنبال سبب شناسی، یا کشف علل مشکلات روانی و کمک به بیماران هستند. مشکلات روانی را به شیوه های مختلفی میتوانیم مفهوم بندی کنیم(مثالً، روان پویشی، رفتاری، شناختی). تفسیرهای طرفداران فروید با تفسیرهای متخصصان بالینی رفتارگرا خیلی فرق دارد. دو متخصص بالینی ممکن است هر دو کودکی را مشاهده کنند که اصرار دارد در تخت خواب مادرش بخوابد. به نظر متخصص فرویدگرا، این رفتار علامت عقده ادیپ حل نشده است، اما رفتارگرا آن را براساس تقویت تفسیر میکند.

در حقیقت یکی از راه های ارزیابی تفسیرها این است که ببینیم چقدر با نظریه ای که از آن مشتق شده اند هماهنگی دارند. تعداد تفسیرهایی که از یک رشته مشاهدات، مصاحبه ها یا آزمون ها میتوان کرد حیرت آور و مبهوت کننده است. متخصصان بالینی با اتخاذ یک دیدگاه نظری خاص می توانند براساس هماهنگی تفسیرها و استنباط ها با نظریه مورد نظر و این که تا چه حد فرضیه های جدیدی تولید میکنند، به ارزیابی این تفسیرها و استنباط ها بپردازند.

مطالعه بیشتر