دانلود پاورپوینت درس توانبخشی با عنوان بیماری پروانه ای

دانلود پاورپوینت درس توانبخشی با عنوان بیماری پروانه ای
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت درس توانبخشی با عنوان بیماری پروانه ای

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین تحقیق پاورپوینت درس اصول توانبخشی با عنوان : بیماری پروانه ای می باشد که با فرمت ppt در ۱۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست مطالب پاورپوینت درس توانبخشی:

عنوان اول :  مقدمه

عنوان دوم: تعریف بیماری پروانه ای

عنوان سوم : علائم بیماری پروانه ای

عنوان چهارم : انواع بیماری پروانه ای

عنوان پنجم : علت ایجاد بیماری پروانه ای

عنوان ششم: تشخیص بیماری پروانه ای

عنوان هفتم : درمان بیماری پروانه ای

محتوای اسلاید ۴

مقدمه

بیماری پروانه ای یا اپیدرمولیز بولوزا (EB) نوعی اختلال ژنتیکی پوستی است که از نظر بالینی با تشکیل تاول از ضربه مکانیکی مشخص می شود. چهار نوع اصلی وجود دارد که زیر گروه های اضافی مشخص شده است. طیفی از شدت وجود دارد و در هر نوع ممکن است یکی تحت تأثیر خفیف یا شدید قرار گیرد. بیماری پروانه ای از یک ناراحتی جزئی که نیاز به تغییر برخی فعالیت ها دارد ، تا کاملاً ناتوان کننده و در بعضی موارد کشنده، متفاوت است. ضربه و اصطکاک باعث تشکیل تاول میشود.

تاول می تواند در هر سطح از سطح پوست، در حفره دهان ایجاد شود و در اشکال شدیدتر نیز ممکن است سطح خارجی چشم و همچنین دستگاه تنفسی، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری تناسلی را درگیر کند. در برخی از اشکال این بیماری، ایجاد زخمهای تغییر شکل دهنده و ناتوانی در تغییر شکل اسکلت عضلانی رخ می دهد. در حال حاضر، هیچ درمانی برای EB وجود ندارد. مراقبت های حمایتی شامل مراقبت روزانه از زخم ، بانداژ و مدیریت درد در صورت لزوم است.

مطالعه بیشتر