دانلود پاورپوینت مرتبط با درس آسیب شناسی اجتماعی با عنوان آلزایمر

دانلود پاورپوینت مرتبط با درس آسیب شناسی اجتماعی با عنوان آلزایمر
نوع فایل
ppt
حجم فایل
121kb
نویسنده
5,500 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت مرتبط با درس آسیب شناسی اجتماعی با عنوان آلزایمر

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق پاورپوینت مرتبط با درس آسیب شناسی اجتماعی با عنوان آلزایمر می باشد که با فرمت ppt در ۱۷ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

محتوای اسلاید ۲

چــــــــکیده

مقدمه: بیماری آلزایمر با اختلالات ساختاری و عملکردی مغز انسان یکی از شایعترین علل از دست دادن عملکرد ذهنی می باشد که به صورت کلی به عنوان “دمانس ” شناخته می شوند. بیماری آلزایمر تقریبا ۲ درصد (۶/۵ میلیون نفر)را در کشورهای توسعه یافته در گیر می کند و مسبب مرگ بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال در آمریکا می باشد. بیماری آلزایمر معمولا بین دهه های ششم و نهم رخ می دهد و روند تخریبی آن شامل اختلال تدریجی حافظه، قضاوت و مهارت های زبانی بعلاوه تغییرات رفتاری می باشد.پروتئینهای آمیلوئیدی فیبریلاری در داخل نورونها تحت عنوان کلافه های نوروفیبریلاری تجمع و رسوب پیدا کرده اند .

این پروتئین ها همچنین در بخش خارج سلولی به عنوان پلاک های آمیلوئیدی تجمع یافته اند . این تغییرات با اختلال پیشرفته و از دست دادن سلولهای عصبی که مسئول بارگذاری و مدیریت اطلاعات میباشند همراه بوده است. بیوپسی میکروسکوپیک نشان دهنده آتروفی کورتیکال به همراه بزرگ شدن بطن های مغزی می باشد. این تظاهرات بالینی ، دژنراسیون عصبی را در کورتکس مغز ، مخصوصا در کورتکس تمپوروپاریتال و هیپوکمپ منعکس می کنند. ناهنجاری های پاتولوژیکی بیماری آلزایمر شامل رسوب دو پروتئین رشته ای می باشد. این دو نوع پروتئین شامل پروتئین های بتا آمیلوئید و پروتئین های تائو می باشند.

پاورپوینت مرتبط با درس آسیب شناسی اجتماعی : آلزایمر

پروتئین های بتا آمیلوئید دارای آپولیپوپروتئین E می باشند که در خارج نورون ها قرار دارند و پروتئین های تائو از میکروتوبول هایی مشتق می شوند که در داخل نورون ها قرار دارند. بیماری آلزایمر نورون های کولینرژیک اولیه را تحت تاثیر قرار می دهد در نهایت بیماران آلزایمری از فقدان حافظه و تواناییهای شناختی با تغییرات رفتاری شدید رنج میبرند. بنابراین درمان به وسیله داروهای مخصوصی انجام می شود که کاهش استیل کولین در سیناپس ها را مهار می کنند. درحال حاضر تشخیص قطعی بیماری آلزایمردرمراحل اولیه دشوار است. اگرچه تشخیص زود هنگام قطعی میتواند با نمونه برداری به دست آید، تشخیص احتمالی از طریق علایم بالینی حیاتی است. تعداد پیشبینی نشدهای از مردم در معرض خطر آلزایمر هستند. این امر نیاز به تلاش بیشتر برای پیدا کردن اقدامات پیشگیرانۀ درمانی مؤثر دارد درمانهای جدید تنها علائم شناختی را درمان می کنند نه بیماری اصلی را

مطالعه بیشتر