دانلود پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی غرب‌زدگی در ۱۲ اسلاید

دانلود پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی غرب‌زدگی در ۱۲ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی غرب‌زدگی در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی : غرب‌زدگی می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی غرب‌زدگی

محتوای اسلاید ۴

غرب‌زدگی از دیدگاه جلال آل احمد

غرب‌زدگی آفتی است که از غرب می‌آید و ما و کشور های جهان سومی از پیشرفت وامانده را مانند طاعون گرفتار و بیمار می‌کند. آدم غرب‌زده ریشه و بنیادی ندارد، نه شرقی مانده، نه غربی شده؛ هرهری مآب و چشم و گوش بسته از آداب و سنن و فرهنگ غرب تقلید می‌کند.

جلال در این باره می‌گوید: «غرب‌زدگی می‌گویم همچون وبازدگی. و اگر به مذاق خوشایند نیست، بگوییم همچون سرمازدگی یا گرمازدگی. اما نه، دست کم چیزی است در حدود سن‌زدگی».

و در جای دیگر: «آدم غرب‌زده هرهری مذهب است به هیچ چیز اعتقاد ندارد اما به هیچ چیز هم بی‌اعتقاد نیست. یک آدم التقاطی است و نان به نرخ روز خور است همه چیز برایش علی‌السویه است. خودش باشد و خرش از پل بگذرد، دیگر بود و نبود پل هیچ است.»

محتوای اسلاید ۱۲

منابع پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی : غرب‌زدگی

۱-سبک-زندگی-غربی-یا-سبک-زندگی-اسلامی.

۲-جامعه‌شناسی غرب‌گرایی – علی‌محمد نقوی – امیرکبیر .

۳-غرب و غرب‌زدگی و بحران حوالت تاریخی آن در روزگار نیست انگار و مکر لیل و نهار زده آخرالزمان، درس گفتارهای سید احمد فردید، ج اول، بنیاد حکمی و فلسفی فردید.

۴-هایدگر در ایران، نگاهی به زندگی، آثار و اندیشه‌های سید احمد فردید، بیژن عبدالکریمی، مؤسسه حکمت و فلسفه ایران.

۵-آراء و عقاید سید احمد فردید، مفردات فردیدی، سید موسی دیباج.

مطالعه بیشتر