دانلود فایل pdf جزوه قابل سرچ تاریخ امامت نوشته دکتر اصغر منتظر القائم

دانلود فایل pdf جزوه قابل سرچ تاریخ امامت نوشته دکتر اصغر منتظر القائم
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل pdf جزوه قابل سرچ تاریخ امامت نوشته دکتر اصغر منتظر القائم

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل pdf جزوه قابل سرچ تاریخ امامت نوشته دکتر اصغر منتظر القائم می باشد که با فرمت پی دی اف در ۱۲۶ صفحه مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فصول فایل pdf جزوه قابل سرچ تاریخ امامت :

  1. امام علی (ع) از تولد تا خلافت
  2. روزگار خلافت امیرمومنان علی(ع)
  3. دوران امامت حسنین (ع)
  4. دوران امام سجاد (ع) و پیامئهای واقعه عاشورا
  5. دوران شکوفایی فرهنگی امامت
  6. دوران امامت امام کاظم و امام رضا (ع)
  7. دوران وکالت و سفارت

فایل pdf جزوه قابل سرچ تاریخ امامت نوشته دکتر اصغر منتظر القائم

از نگاه  مذهب شیعه، امامت، ریاست عامه الهی است که بر جانشینی پیامبر، حفظ شریعت و تداوم هدایت الهی استوار است. به همین دلیل نشر معارف برای معرفی‌ بخش مهمی از تاریخ اسلام کتاب تاریخ امامت (ویراست دوم) را منتشر کرده است.

در رهیافت تاریخی، اندیشمندان فرهنگ و تمدن اسلامی، امامت را نخستین مسئله سرنوشت ساز در تاریخ اسلام دانسته و کوشیده اند با ابزارها و روش‌های رایج در دانش تاریخ، به تحلیل آن بپردازند که آیا رسول خدا(ص) شخص خاصی را پس از خود برای تصدی امر امامت معین و مشخص ساخته است یا خیر؟ بر این اساس کتاب در هفت فصل به شرح زیر تنظیم شده است:

کتاب تاریخ امامت (ویراست دوم) به دانشجویان و علاقه‌مندان به پژوهش در اسلام کمک می‌کند دید وسیع‌تر و کامل‌تری به اسلام داشته باشند و بتوانند با استناد به منابع تاریخی معتبر که نویسنده به سراغ آن‌ها رفته است بخشی از تاریخ اسلام را بررسی کنند. این کتاب برای دانشجویان که درس تاریخ امامت را هم بسیار کارآمد و کاربردی است.

مطالعه بیشتر