دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب معماری معاصر ایران دکتر وحید قبادیان

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب معماری معاصر ایران دکتر وحید قبادیان
نوع فایل
ppt
حجم فایل
7mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب معماری معاصر ایران دکتر وحید قبادیان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم : پهلوی اول ۱۳۲۰-۱۳۰۴ کتاب معماری معاصر ایران سبک شناسی و مبانی نظری نوشته دکتر وحید قبادیان می باشد که با فرمت ppt در ۱۷ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت فصل چهارم کتاب معماری معاصر ایران دکتر وحید قبادیان:

شهرسازی:

دوره پهلوی اول ، شهرهای مدرن رشد و نمو پیداکرد یکی از علل عمده ورود اتومبیل به کشور بود. این وسیله نقلیه جدید نیازمند به معابر مستقیم ، عریض و آسفالته بود.

هیچ وسیله ای در تاریخ شهرسازی به اندازه اتومبیل بافت و کالبد شهرها را تغییر نداده است.

در این دوره با از بین رفتن مراکز محلات ، هویت حملات عملاً کمرنگ شد و به تدریج بسیاری از بانک داران و تجار فرد – فروش محل کسب خود را از بازار و یا بازارچه ها به پاساژها و فضاهای کنار خیابان های ماشین رو انتقال دادند.

در ان زمان به دلیل افزایش قدرت تخریب هواپیماهای جنگی به تدریج برج و باره های شهرها به علاوه در واژه های مرتبط ان آن ها برچیده شد و خندق های کنار آن ها پُر و خیابان های جدید بر روی آن ها اضافه شد.

احداث خیابان ها و میدان های جدید به نما های بیرونی ساختمان ها اهمیت بخشد.عاملی که بیش از هز سبک و شیوه معماری در تحول معماری سنتی تهران تاثیرگذار بوده ، معرفی شیوه شهرسازی غربی در توسعه های اولیه تهران قدیم است.

شهر همدان تنها شهری است که خیابان های آن به جای شطرنجی ، شعاعی هستند که کامل فریش اترشی این طرح را کشید در طرح وی یک میدان بزرگ به نام میدان پهلوی در مرکزشهر و در حجاوی بازار احداث شد.

این میدان به وسیله ۶ خیابان شعاعی جدید به سایر مناطق شهری متصل شد.در این طرح سعی شد مسجد جامع ، بخشی از بازار و بخشی تپه هگمتانه حفظ شود. طرح بدنه میدان زیرنظر کامل مزیتی به سبک نئوباروک طراحی و اجرا شد.

مطالعه بیشتر