دانلود جامع ترین جزوه درس روش تحقیق در مهندسی پزشکی

دانلود جامع ترین جزوه درس روش تحقیق در مهندسی پزشکی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
8mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه درس روش تحقیق در مهندسی پزشکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه درس روش تحقیق در مهندسی پزشکی می باشد که با فرمت pdf در ۷۴ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

انواع مطالعه

-۱ مطالعه نظری : بررسی و تفسیر مفاهیم و نظریه های موجود یا ایجاد مفاهیم و نظریه های جدید بدون در نظر گرفتن زمان و مکان مشخص برای آنها . نوعی خاص از مطالعه است که برای ایجاد مفاهیم جدید یا تفسیر مفاهیم موجود انجام می شود. مثل نظریه رابطه ی مستقیم نقدینگی و تورم در جامعه.
-۲ مطالعه تجربی: بررسی کاربرد مطالعات نظری در یک مکان خاص و برای یک دوره زمانی معین است. نتایج یک مطالعه تجربی لزوماً همان نتایج مطالعه نظری نیست زیرا عملاً در مطالعات تجربی عواملی اثرگذار خواهند بود که در مطالعات نظری ممکن است نادیده گرفته شوند.
-۳ مطالعه موردی: نوعی از مطالعه تجربی است که یک مورد خاص را در زمان معاصر بررسی می کند. مانند بررسی رابطه فعلی نقدینگی با تورم در کشور.

تعریف تحقیق :

تحقیق، یک مطالعه هدفمند و روشمند است که برای شناخت ویژگیهای یک متغیر یا روابط بین دو یا چند متغیر در مجموعه مورد نظر انجام می شود.
این متغیرها در قالب مسئله اساسی، پرسشها و فرضیه های تحقیق مطرح می شوند و شناخت آنها از طریق اندازه گیری صورت می گیرد.
نتایج نهایی هر تحقیق نوعاً پس از اطمینان اعتبار (Validity) و قابلیت اعتماد (Reliability) اندازه گیری و ضرورتاً آزمون فرضیه ها اعلام می شود.

انواع تحقیق از نظر اهداف مطالعه

بنیادی :
این نوع تحقیق با هدف آزمون نظریه ها، تبیین روابط بین پدیده ها و افزودن به مجموعه دانش موجود در یک زمینه خاص انجام می شود. این تحقیق از نوع تحقیقات نظری است که در آن محقق بدون داشتن یک هدف کاربردی خاص، صرفاً برای توسعه دانش به مطالعه می پردازد

مطالعه بیشتر