دانلود پاورپوینت درس فناوری اطلاعات رشته مهندسی پزشکی

دانلود پاورپوینت درس فناوری اطلاعات رشته مهندسی پزشکی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
18mb
نویسنده
8,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت درس فناوری اطلاعات رشته مهندسی پزشکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پاورپوینت درس فناوری اطلاعات رشته مهندسی پزشکی ویرایش جدید می باشد که با فرمت ppt در ۱۳۸ اسلاید قابل غیر ویرایش تهیه و تدوین گردیده است در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت درس فناوری اطلاعات رشته مهندسی پزشکی

 امروزه فناوری اطلاعات در علوم مختلف جایگاه خود را بیش از هر زمان دیگر نمایان ساخته است .

به گزارش ICTPRESS ، مهندسی درجه ای از دانش بشر است که با فراگیری علوم شاخه ای از آن او می تواند به اجرای آنچه بصورت تئوری و آزمایشگاهی فراگرفته است اقدام کند. در این میان شاخه های بسیاری برای مهندسی وجود دارد و فارغ از مهندسی فناوری اطلاعات و رشته های منتج از آن کاربرد فناوری اطلاعات در مهندسی های گوناگون نیز قابل بحث و بررسی است . یکی از این مهندسی ها مهندسی پزشکی است . مهندسی پزشکی به دنبال ایجاد ارتباط منطقی بین علوم مهندسی و دانش پزشکی است.
در اوایل قرن بیستم و در اوج آن در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ مفهوم جدیدی در پزشکی مطرح شد و بر این اساس، دانشی به عنوان مهندسی پزشکی بنیان‌گذاری شد که حوزه فعالیت آن مطالعه ساختار بدن انسان به صورت سیستماتیک، کشف قوانین فیزیکی و معادلات ریاضی حاکم بر اجزاء سیستم، فهم کنش بین آن ها، مدلسازی این فرآیندها و بررسی تاثیر بیماری بر روی این ساختار منظم و به تبع آن ارائه روش های تشخیصی و درمانی مفیدتر‏‎ ‎برای بهبود بیماری ها بود.
در مهندسی پزشکی با تلفیقی از علوم مهندسی، برطرف کردن نیازهای پزشکی در زمینه ساخت و نگهداری تجهیزات و نیز ساخت ابزارهای پزشکی برای کاربردهای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها مد نظر است.این رشته کاربرد علوم فنی و مهندسی است در یاری‌رساندن به پزشکان در تشخیص و درمان بیماری‌ها.
مهندسی پزشکی یکی از تازه‌ترین رشته‌هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی نهاده و این رشته بدین منظور شکل یافته تا پزشکان را در تشخیص و درمان یاری دهد. مهندس پزشکی در گام‌های اولیه بهره‌برداری، تعمیر، پشتیبانی و نگهداری و تنظیم و استانداردسازی دستگاه‌ها را انجام می‌دهد و در مراحل بالاتر توسعه، ارتقا و بهبود دستگاه‌های پزشکی و یا حتی می‌تواند به طراحی و ساخت یک دستگاه اقدام کند….

مطالعه بیشتر