دانلود پاورپوینت جامع سیستم عصبی انسان در ۱۳۴ اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت جامع سیستم عصبی انسان در ۱۳۴ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
6mb
نویسنده
7,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت جامع سیستم عصبی انسان در ۱۳۴ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جامع و کامل سیستم عصبی انسان می باشد که در ۱۳۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت جامع سیستم عصبی انسان ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

دستگاه عصبی

۱- دستگاه عصبی مرکزی cns  که شامل مغز و نخاع می باشد.

۲- دستگاه عصبی پیرامونی pns که شامل اعصاب محیطی و سلولهای حمایت کننده می باشد.

مغز (brain)

سه قسمت مغز بر اساس تکامل جنینی وجود دارد که عبارتند از مغز قدامی و مغز میانی و مغز خلفی .

هرکدام از این قسمت ها خود به بخش های کوچکتری تقسیم می شوند:

پاورپوینت جامع سیستم عصبی انسان

۱- مغز قدامی (forebrain)

الف) نیمکره های مغزی (telencephalon) که بطن های طرفی را احاطه می کند وهر نیمکره ی مغز شامل قشر مغز ، هسته های قاعده ای و رینانسفال یا قسمت بویایی می باشد.

ب ) دیانسفالون: (diencephalon) نیمکره های مغزی را به مغز میانی مربوط می کند وشامل بخشهای مهمی چون غدد تالاموس و هیپوتالاموس می باشد.

۲- مغز میانی (midbrain): مغز قدامی را با مغز خلفی مربوط کرده و قنات سیلویوس را احاطه می کند. قسمت قدامی ان شامل پایکهای مغزی است که یک جفت ساختمانهای طناب مانند درشت هستند و بخش خلفی شامل تکمه های چهارقلوی فوقانی و تحتانی است.

۳- مغز خلفی (hindbrain) : بطن چهارم را احاطه می کند و شامل متانسفال  (metencephalon)که از مخچه و پل مغزی تشکیل شده است و میل انسفال (myelencephalon) یا همان بصل النخاع می باشد.

مغز از دو ماده خاکستری و سفید تشکیل شده است .ماده خاکستری در دو موضع دیده می شود. موضع اول به صورت ماده خاکستری است که ماده سفید را می پوشاند ( قشر مغز )  موضع دوم به صورت ماده خاکستری است که در داخل ماده سفید قرار می گیرد. این توده های عمقی ماده خاکستری هسته نامیده می شوند.

مطالعه بیشتر