پاورپوینت جامع بیمه و تعرفه در ۶۹ اسلاید قابل ویرایش

پاورپوینت جامع بیمه و تعرفه در ۶۹ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت جامع بیمه و تعرفه در ۶۹ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جامع و کامل بیمه و تعرفه می باشد که در ۶۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود پاورپوینت جامع بیمه و تعرفه:

بیمه در لغت:

بیمه در لغت به معنای ضمانت، اطمینان، حفظ یا نگهداری در برابر حوادثی است که احتمال وقوع آن در آینده وجود دارد.

تعریف علمی بیمه:

­پیمانی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند که در ازای دریافت وجه یا وجوهی معین از طرف دیگر در صورت وقوع حادثه، خسارت وارده را جبران نماید یا مبلغ معین را بپردازد.

ارکان بیمه:

بیمه گر (Insurer):

سازمان، شخص یا شرکتی است که پرداخت خسارت یا زیان های وارده را طبق قرارداد صورت پذیرفته عهده دار می شود.

­در ماده ۳۱ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری چنین آمده است :

­عملیات بیمه در ایران بوسیله شرکتهای سهامی عام ایرانی که کلیه سهام آنها با نام بوده و با رعایت قانون و طبق قانون تجارت به ثبت رسیده باشند انجام خواهد گرفت.

­۲) بیمه گذار (Insured):

شخص یا اشخاصی که برای جبران خسارت احتمالی با بیمه گر قرارداد منعقد می کند.

­ماده ۵ قانون بیمه مقرر می‌دارد: بیمه‌گذار ممکن است اصیل باشد یا به یکی از عناوین قانونی، نمایندگی صاحب مال یا شخص ذینفع را داشته یا مسئولیت حفظ آن را از طرف صاحب مال داشته باشد .

دانلود پاورپوینت جامع بیمه و تعرفه

۳) موضوع (Subject):

آن چیزی است که مورد بیمه قرار می گیرد که می تواند شخص یا اشخاص باشد یا می تواند کالا یا شی باشد.

  • چنانچه موضوع بیمه شخص باشد بیمه‌گر در مقابل فوت، بیماری، از کارافتادگی و نقص عضو بیمه شده متعهد خواهد بود. این نوع بیمه را بیمه اشخاص می‌نامند.
  • در صورتی که مورد بیمه شیء باشد بیمه‌گر در مقابل خسارات وارد به آن شیء متعهد خواهد بود مانند بیمه اتومبیل، آتش سوزی و … . این نوع بیمه را بیمه اشیاء می‌نامند.
  • ممکن است موضوع بیمه مسئولیت بیمه گر در قبال دیگران باشد مانند مسئولیت پزشک در قبال بیمار. این نوع بیمه را بیمه مسئولیت می نامند.

مطالعه بیشتر