دانلود جزوه روش تحقیق در تربیت بدنی با فرمت pdf اسلایدوار

دانلود جزوه روش تحقیق در تربیت بدنی با فرمت pdf اسلایدوار
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه روش تحقیق در تربیت بدنی با فرمت pdf اسلایدوار

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه روش تحقیق در تربیت بدنی با فرمت pdf اسلایدوار در ۶۳ صفحه می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه روش تحقیق در تربیت بدنی

علم چیست؟

کرلینجر عنوان می کند که دو دیدگاه ایستا و پویا در رابطه با علم وجود دارد.

تعاریف علم را می توان در دو مقوله تعاریف محتوایی و فرآیندی طبقه بندی کرد. بر پایه تعریف محتوایی، علم عبارت از مجموعه ای متراکم از دانش توحید یافته و بر پایه تعریف فرآیندی، علم عبارت از فعالیت کشف متغیرهای مهم طبیعت، مرتبط ساختن این متغیرها و تبیین این روابط از طریق بیان قانون میباشد.

علم چیست؟

مک گویگان (۱۹۹۰) بر پایه تعریف کلاسیک که شامل هر دو نوع تعریف است، علم را به عنوان پیکره ای سازمان یافته و نظام دار درباره جهان که از طریق روش علمی به دست آمده معرفی می کند.

به طور کلی علم عبارت از کاربرد روش علمی در پیداکردن جواب برای مسائل حل شدنی می باشد .هومن، ۱۳۷۴ .

مفروضه های بنیادین علم

۱- طبیعت منظّم است و این نظم قابل شناسایی است.

۲ – همه پدیده های طبیعی، عمل طبیعی دارند و در پسِ هر پدیده ای، علّت یا علّت هایی وجود دارد.

۳ – شناخت علمی امری بدیهی نیست و از آنجا که همیشه خطا وجود دارد دیدگاه علمی بر اساس شک و انتقاد استوار است.

۴ – علم از راه تجربه کسب م یشود یعنی اگر بنا باشد که علم در درک دنیای واقعی به ما کمک کند باید مبتنی بر تجربه و مشاهده باشد.

۵ – معرفت علمی غیراصلی بوده و تغییر می کند؛ یعنی آنچه در گذشته نمی شناختیم اکنون می شناسیم و دانش کنونی ممکن است در آینده اصلاح شود .هومن، ۱۳۷۴

مطالعه بیشتر