دانلود فایل بیوشیمی علوم ورزشی دکتر عباسعلی گائینی دانشگاه پیام نور

دانلود فایل بیوشیمی علوم ورزشی دکتر عباسعلی گائینی دانشگاه پیام نور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
14mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل بیوشیمی علوم ورزشی دکتر عباسعلی گائینی دانشگاه پیام نور

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه ۷ فصل کتاب بیوشیمی علوم ورزشی میکائیل‌یی . هوستون‌؛ مترجمان دکتر عباسعلی گائینی استاد دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور با فرمت pdf اسلایدوار در ۱۴۰ صفحه می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

درباره مبانی بیوشیمی ویژه علوم ورزشی دکتر عباسعلی گائینی

«بیوشیمی علوم ورزشی» اثر میکائیل بی. هوستون یکی از کتاب‌های انتشارات دانشگاه پیام نور برای تدریس در رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی است. هوستون از ویژگی‌های کتاب خود چنین نقل می‌کند: هر کس بخواهد درک صحیحی از فیزیولوژی ورزشی مدرن به دست آورد، باید با موضوع متابولیسم انسان، هنگام فعالیت ورزشی آشنا شود. از این رو، کتاب را به گونه‌ای طراحی کرده و نگاشته است که دانشجویان دوره‌های فیزیولوژی ورزشی، بویژه دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی، با هر پیشینه‌ای بتوانند با مبانی بیوشیمی مورد نیاز علوم ورزشی به راحتی آشنا شوند.

هدف این کتاب آن است که دانشجویان علوم ورزشی با مبانی بیوشیمی،نحوه کار متابولیسم و تغییرات آن بر اثر فعالیت ورزشی آشنا شوند.کتاب به دو بخش تقسیم شده است: بخش اول درباره اسیدهای آمینه و پروتئین‌ها،آنزیم‌ها و مفاهیم اصلی بیان ژن و سنتز پروتئین‌ها است و تاثیر تمرین ورزشی بر این فرایندها و نیز مسیرهای پیام‌رسانی سلولی را بررسی می‌کند.اطلاعات این بخش زیر مبنای سایر فصل‌هاست. بخش دوم یعنی متابولیسم تاکید اصلی این کتاب است و همه مسیرهای بیوشیمیایی اصلی را تشریح می‌کند.سپس،آن ها را با اطلاعات موجود درباره فردی که در حال فعالیت ورزشی است تلفیق می‌کند.

فهرست فصول خلاصه کتاب بیوشیمی علوم ورزشی:

فصل ۱ : اسیدهای آمینه، پپتیدها و پروتئین ها
فصل ۲ : آنزیم ها
فصل ۳ : نوکلئوتید، DNA ، و RNA
فصل ۴ : انرژی زاهای زیستی
فصل ۵ : فسفوریله شدن اکسیداتیو
فصل ۶ : متابولیسم کربوهیدرات
فصل ۷ : متابولیسم چربیها

مطالعه بیشتر