توضیحات فایل:
دانلود جزوه اختلالات رفتاری و هیجانی کودک و نوجوان (سایکوپاتولوژی)
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه اختلالات رفتاری و هیجانی کودک و نوجوان (سایکوپاتولوژی) با فرمت pdf اسلایدوار در ۱۱۰ صفحه می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.
جزوه اختلالات رفتاری و هیجانی کودک و نوجوان (سایکوپاتولوژی)
منابع درس اختلالات رفتاری و هیجانی
منابع اصلی:
۱ – آسیب شناسی کودک و نوجوان DSM-5 ، کاشانی و وزیری
۲ – روان شناسی بالینی کودک، کاشانی و وزیری
منابع فرعی:
خلاصه ی روان پزشکی کاپلان سادوک ۳ جلدی. ترجمه ی فرزین رضاعی/ ترجمه ی پورافکاری
روانشناسی بالینی کودک، حسین آزاد
روان درمانی کودکان، کیمیایی و امیدوار
روان درمانی نوجوانان، محمدیان و کیمیایی
سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی، شرودر و گوردون، ترجمه فیروزبخت
اختلالهای رفتاری کودکان، نلسون، ترجمه منش یطوسی
اختلالهای روانی کودکان، پرفسور راس، ترجمه مهریار و یوسفی
روانشناسی مرضی کودک، اریک مِش و مِش
روانشناسی مرضی کودک: بهنجار و نابهنجار
تعریف
دی اس ام ) DSM-5 )
ملا کهای تشخیص یک اختلال:
۱ ( آماری، ۲ ( سازگاری، ۳ ( بالینی )نشانه ها(، ۴ ( نظری )یادگیری و رفتارگرایی، روان کاوی و یا روان تحلیلگری، شناختی، اجتماعی، زیستی، انسانگرا
هر رفتاری را براساس: ۱ ( فراوانی، ۲ ( شدت، ۳ ( تداوم باید توصیف کرد )مثبت و منفی(
حال اگر یک رفتار نسبت به سایر رفتارها از نظر این سه مورد متفاوت بود، نابهنجار است.
روان شناسی مرضی کودک: علت شناسی نابهنجار یهای رفتاری کودکان
به خاطر گوناگونی اختلالات و نیز تنوع دیدگاه های بالینی، توافقی بر سر سبب شناسی وجود ندارد.
علل: ویژگی های شخصیتی، رشدی، بیولوژیک، علل محیطی، یادگیری پس در بروز یک اختلال باید رویکرد جامع، چندرشته ای یا بین رشته ای داشته باشیم.
دسته بندی دیگر براساس زمان:
۱- ( زمینه ساز ) علل زیستی، والدین و دوستان
۲- ( تسریع کننده ) شخصیت، تربیت و رشد فرد
۳- ( تعقیب کننده و نگهدارنده ) نقش رسانه ها