دانلود جزوه درس آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان دانشگاه فرهنگیان

دانلود جزوه درس آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان دانشگاه فرهنگیان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه درس آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان دانشگاه فرهنگیان با فرمت pdf در ۷۸ صفحه می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه درس آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان دانشگاه فرهنگیان:

مروری بر فصول درس آسیب شناسی

فصل دوم: در خصوص طبقه بندی، تشخی و درمان اختلالات روانی می باشد.

کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM می باشد که مشاور بر طبق آن به تشخیص اختلالات میی پردازد. ما به عنوان مشاور نباید دیدگاه بیمارگونه به افراد داشته باشیم بلکه یک نگاه انسان گرایانه و هستی گرایانه داشته باشیم در واقع نباید روی خود اختلال تمرکز کنیم بلکه ما باید فرد را به زندگی عادی بیاوریم و فرد یک زندگی طبیعی و روی روال پیدا کند ولی شناخته نشانه ها مهم است تا بتوانیم طبقه بندی کنیم، تشخیص دهیم و درمان کنیم.
سندروم مجموعه ای از نشانه ها و علائم می باشد بنابراین مشاور باید بتواند هر نشانه رو در گروهی بگنجاند تا در نهایت در تشخیص ، درمان و کمک به مراجعه موفق شود.

نکته: لزومی ندارد مشاور از یک درمانگر یا یک نظریه خاص تبعیت کند در واقع ما باید ببینیم کدام نظریه در حال حاضر می تواند به مراجع ما کمک کند و از همان نظریه استفاده کنیم.

ارزیابی، معاینه و آزمون های روانی:

برای اینکه به مشکلات دانش آموز پی ببریم باید یک ارزیابی و معاینه صحیحی صورت بگیرد و از آزمونهای روانی استفاده بشود. برای تشخیص نیاز به یک مصاحبه بالینی خوب و منظم داریم که طی این مصاحبه مشاور توجه همه جانبه به مراجع داشته باشد.

ممکن است معلم، دانش آموزی را به ما ارجاع دهد که مشکل پرخاشگری دارد در ابتدا باید آن را از نظیر غدد درون ریز بررسی کنیم مثلا ممکن است دچار مشکل کم خونی یا مشکل کم کاری یا مشکل تیروئید داشیته باشید . نکته دیگر این است…

مطالعه بیشتر