دانلود جزوه درس حسابرسی ویرایش سال ۱۴۰۰ بصورت جامع و کامل

دانلود جزوه درس حسابرسی ویرایش سال ۱۴۰۰ بصورت جامع و کامل
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس حسابرسی ویرایش سال ۱۴۰۰ بصورت جامع و کامل

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه درس حسابرسی ویرایش سال ۱۴۰۰ می باشد که با فرمت pdf در ۱۰۷ صفحه آماده دانلود گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد.. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه درس حسابرسی ویرایش سال ۱۴۰۰ بصورت جامع و کامل شامل:

بخش اول: مروری بر مفاهیم حسابرسی

تعریف حسابرسی:

حسابرسی فرایندی است منظم و با قاعده (سیستماتیک) جهت جمع آوری و ارزیابی طرفانه شواهد درباره ادعاهای مربوط به فعالیت ها و وقایع اقتصادی به منظور تعیین درجه انطباق این ادعا ها با اظهارات یا معیار های از پیش تعیین شده و گزارش نتایج به افراد ذی نفع.

انواع حسابرسی از لحاظ هدف

۱ حسابرسی صورت های مالی؛ بررسی نحوه تهیه صورت های مالی طبق اصول و استاندارد های پذیرفته شده حسابداری.

۲ حسابرسی رعایت؛ تعیین انطباق رویه های اجرایی با معیارهای از پیش تعیین شده مثل حسابرسی مالیاتی حسابرسی بیمه دیوان محاسبات.

۳ حسابرسی عملیاتی؛ بررسی قسمت های مختلف شرکت به منظور سنجش کارایی ۲ اثربخشی ۳ و صرفه اقتصادی

انواع حسابرسی از لحاظ میزان استقلال:

۱ حسابرسی مستقل:

دارای موسسات حسابرسی بوده و بر اساس قرارداد با شرکت ها یا سازمان ها عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بار اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار می دهند و گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه می کنند.

۲ حسابرسی داخلی:

واحد بخش یا تیمی از شرکت متشکل از مشاوران که خدمات مشاوره ای و اطمینان دهی مستقل و بی طرفانه به منظور افزودن -ارزش و بهبود عملیات سازمان ارائه می کند.

نکته:

در این درس بیشتر به حسابرسی صورت های مالی پرداخته می شود که عبارت است از بازرسای جستجوگرانه مدارک حساابداری و سایر شواهد زیربنای صورت های مالی. لذا از این به بعد منظور از حسابرسی حسابرسی صورت های مالی توسط حسابرسان مستقل می باشد

مطالعه بیشتر