دانلود جزوه جامعه شناسی فرهنگی رشته روابط عمومی

دانلود جزوه جامعه شناسی فرهنگی رشته روابط عمومی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه جامعه شناسی فرهنگی رشته روابط عمومی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه قابل سرچ درس جامعه شناسی فرهنگی رشته روابط عمومی می باشد که با فرمت pdf در ۳۴ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه جامعه شناسی فرهنگی رشته روابط عمومی:

فصل اول
کلیات
تعریف جامعه و جامعه شناسی
جامعه : مجموعه ای از افراد هستند که طبق یک سری قوانین خاص و در یک اقلیم خاص دور هم جمع شده اند و می توانند با همدیگر به تعاملات کلی برسند.
جامعه شناسی : مطالعه علمی زندگی گروه ها و اجتماعات انسانی
– بررسی علمی رفتارهای اجتماعی افراد در جوامع انسانی

جامعه شناسی فعلی چه کمکی به انسان می کند؟
۱ – به خود شناسی و نوع رابطه افراد با خود، جامعه، فرهنگ و دیگران کمک می کند.
۲ – کمک می کند انسان ها دگرگونی ها را بشناسند. این که جامعه بشری چقدر گوناگون است و این که یک قوم یا ملت در طول تاریخ چه پیشامدهایی داشته است.
۳ – چشم انداز مقایسه ای می دهد.
۴ – باعث ایجاد دید تاریخی می شود.

معناى لغوى فرهنگ

کلمه (فرهنگ) نیز همچون سایر کلمات در ادبیات کشورها، داراى معناى خاص خود است . فرهنگ در ادبیات فارسى به معناى ادب ، تربیت ، دانش ، علم ، معرفت ، مجموعه آداب و رسوم ، مجموعه علوم و معارف و هنرهاى یک قوم است . هوش، عقل و خرد، آگاهى نیروى بخش، قوه تمیز نیک از بد، شناختن حد هر چیز، فضیلت اخلاقی، مجموع صفات پسندیده، فضایل روحى و معنوی، آرایش جان، مایه آراستگى روح، موجب سروری، سودمندى و بىآزاری، مایه نیکنامی، تندرستى روان، برتر از گوهر، بزرگى جاه، بهتر از گنج، وقار، بزرگواری، شرف مایه فخر، اساس استقامت و بردباری، مایه شادى و اقبال، فرّ و شکوه و جلال، اندیشه ی درست، خردمندى و درایت بهکار رفته است: این معانى را در آثار نظم فارسى از دیوان رودکى و شاهنامه فردوسى تا کلیات جامى و دیگر آثار نظم و نثر فارسى مىتوانیم بهدست آوریم….

مطالعه بیشتر