دانلود پاورپوینت اهمیت اقتصاد در اسلام

دانلود پاورپوینت اهمیت اقتصاد در اسلام
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350kb
نویسنده
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت اهمیت اقتصاد در اسلام

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت اهمیت اقتصاد در اسلام می باشد که با فرمت ppt در ۲۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت اهمیت اقتصاد در اسلام:

مقدمه

جریان یک‏ اقتصاد سالم‏ در پیکر اجتماع همچون جریان خون سالم در کالبد یک انسان است. این ساده‏ ترین و در عین حال گویاترین تفسیرى است که مى‏ توان براى بیان نقش اقتصاد در جوامع انسانى ذکر کرد.

امام خمینی(ره) در تعریف اقتصاد می‌فرمایند: «باید نظام اقتصادی اسلام را از مجموعه قوانین و مقررات اسلامی در کلیه زمینه‌ها و شئون فردی و اجتماعی ملاحظه کرد. این مسلم است که از نظر اسلامی حل تمام مشکلات و پیچیدگی‌ها در زندگی انسان‌ها با تنظیم روابط اقتصادی به شکل خاص نمی‌شود و نخواهد شد بلکه مشکلات را در کل یک نظام اسلامی باید حل کرده و از معنویت نباید غافل بود که کلید دردهاست.»

اهمیت اقتصاد

روابط اقتصادی جوامع ناشی از دو مقوله تولید و توزیع است؛ یعنی از یک جهت ثروت باید تولید شود ودر تولید، روابطی چون استخدام،‌اشتراک در کار و سرمایه، کار وکارگر مطرح می‌شود.از سوی دیگر ثروت تولید شده باید درمیان افراد توزیع شود.

اهمیت مسائل اقتصادى تنها از این نظر نیست که تأمین آزادى و استقلال و حیات مادى امت‌ها، بدون آن امکان ندارد، بلکه از این نظر نیز هست که پیوند نزدیکى با مسائل زیربنائى جامعه حتى با مسائل «اخلاقى» دارد.
نه فقط آنها که با دید یک بعدی‌شان، اقتصاد را همه چیز و همه چیز را اقتصاد مى‏بینند، در‌اشتباهند، آنها که نقش حساس مسائل اقتصادى را در سرنوشت ملت‌ها، در حیات و مرگشان، و در پیروزى و شکستشان نادیده مى‏گیرند نیز سخت در ‌اشتباهند.

شما می توانید این مجموعه را به روش های زیر دریافت نمایید.

۱- دریافت از طریق ایمیل

۲- دریافت از طریق دانلود

شما می توانید سفارش فایل را به روشهای زیر پرداخت نمایید.

۱- واریز به حساب یا کارت به کارت

۲- پرداخت آنلاین

مطالعه بیشتر