دانلود پاورپوینت عوامل سقوط انسان از انسانیت

دانلود پاورپوینت عوامل سقوط انسان از انسانیت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت عوامل سقوط انسان از انسانیت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق پاورپوینت درس اندیشه اسلامی ۱ با موضوع عوامل سقوط انسان از انسانیت می باشد که با فرمت ppt در ۳۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت عوامل سقوط انسان از انسانیت:

چکیده

واژه سقوط که در مقابل صعود است از عناوین مشهورى است که همواره بر زبان عالمان و اندیشمندان جارى بوده و در متون دینى نیز به تفصیل از آن سخن به میان آمده است. ما در این نوشتار بر آنیم تا یکى از عوامل تکوینى سقوط انسان را در نگاه على (ع) مطرح نمائیم که همان عجب مى‏باشد و سپس به آفتهاى آن و راههاى معالجه‏اش به پردازیم.

انسان تنها موجود پررمز و رازى است که در میان انبوه موجودات عالم، محوریت اصلى نظام خلقت را دارد، یعنى که هدف اصلى از خلقت آفرینش چیزى جز انسان نیست. این همان موجود بسیار پیچیده ایست که خداوند عالم بعد از خلقت او، خود را احسن الخالقین نامیده و روشن است که اگر خداوند به خاطر خلقت انسان، احسن الخالقین باشد، انسان نیز احسن المخلوقین مى‏شود.

و به همین جهت است که اگر تمامى اجزاء کوچک و بزرگ جهان از منظومه شمسى گرفته تا هسته‏ هاى بى نهایت کوچک اتمى در مدار و نظام حکیمانه‏اى حرکت مى‏کنند. همگى براى این است که انسان یعنى عصاره هستى در جهان آفرینش، بتواند در مسیرى گام نهد که از او انتظار مى‏رود یعنى به جائى برسد که مظهر احسن الخالقین باشد. و اصولاً وقتى آدمى داراى چنین جایگاه و موقعیت عظیمى مى‏باشد جا دارد که خداوند در وجود او انواع توانمندى‏هاى شگفت انگیزى قرار داده باشد تا انسان بتواند بوسیله آنها و استمداد از فرصت‏هاى موجود به کمال مورد انتظارش دست یابد…

مطالعه بیشتر