دانلود فایل بررسی آثار خشم و غضب از دیدگاه اسلام ppt

دانلود فایل بررسی آثار خشم و غضب از دیدگاه اسلام ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
7,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل بررسی آثار خشم و غضب از دیدگاه اسلام ppt

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق پاورپوینت درس اندیشه اسلامی ۱ با موضوع بررسی آثار خشم و غضب از دیدگاه اسلام می باشد که با فرمت ppt در ۳۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

منابع:

مشکینی اردبیلی علی (۱۳۸۷)ترجمه قم

مطهری مرتضی (۱۳۸۱) فلسفه اخلاق تهران

مجلسی . محمد باقر (۱۳۵۳)بحارالانوار الجامع السماحته هدایته الله المستر

محمدبن یعقوب (۱۳۹۰)اصول کافی ترجمه :عباس حاجیانی دشتی

امیرمومنین ترجمه :محمد علی انصاری

پاورپوینت آثار خشم و غضب از دیدگاه اسلام:

مقدمه:

خشم به عنوان هیجان در بیشتر امور روزمره زندگی ما حضوری فعال دارد. همه می داند خشم چیست و ان را احساس کرده اند چه زمانی که ناراحتی مان گذرا است و چه هنگامی که عصبانیت تمام عیار است . خشم یکی از هیجانات کاملا معمولی و اغلب سالم است .اما هنگامی که از کنترل خارج شود و چهره ای مخرب به خود  گیرد مشکلاتی را در میحطد کار روابط خصوصی و کیفیت کلی زندگی افراد به وجود می اورد. راه غریزی و طبیعی بیان خشم پاسخ دادن تهاجمی است . خشم نوعی پاسخ تطبیقی به تهدیدها است والهام بخش احساس ها و رفتارها قوی و اغلب تهاجمی است که به انسان اجازه می دهد اگر در معرض خمله قرار گرفت مبارزه و از خود دفاع کند بنابراین می توان گفت میزان بهینه ای از خشم برای زنده ماندن و بقا لازم است.

از سوی دیگر انسان نمی تواند به شکل فیزیکی به هر فرد یا عاملی که موجب ناراحتی و ناکامی شده است حمله و او را مضروب کند .درهرجامعه قوانین هنجارهای اجتماعی برای محدوده بروز خشم حد وحدودی باشند به همین دلیل مردم طیفی از فرایندهای خودگاه وناخوداگاه را برای دست پنجه نرم کردن با احساس های خشمگینانه خود به کار می برند و خشم خود رابه شکل مختلفی ابراز می کنند…

مطالعه بیشتر