دانلود جامع ترین جزوه و پاورپوینت مهندسی رودخانه در ۹۹ اسلاید

دانلود جامع ترین جزوه و پاورپوینت مهندسی رودخانه در ۹۹ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
4mb
نویسنده
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه و پاورپوینت مهندسی رودخانه در ۹۹ اسلاید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جامع ترین جزوه و پاورپوینت مهندسی رودخانه در ۹۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جامع ترین جزوه و پاورپوینت مهندسی رودخانه:

مهندسی رودخانه شامل تمام مراحل برنامه ریزی، طراحی، و اجرا و بهره برداری از عملیات مختلفی است که به منظور بهبود وضعیت رودخانه در جهت استفاده بهتر از آن اعمال می گردد.

با عمران یک منطقه، تاسیساتی نظیر شبکه آبیاری و زهکشی، سیستم های تولید و انتقال نیرو، راهها، مناطق مسکونی، کارخانه ها و…. احداث خواهد شد این تاسیسات بعلت نیاز مبرم آنها به آب غالباً در مجاورت رودخانه ها ساخته شده و لذا همواره در معرض پیشروی ساحل رودخانه و خطر تخریب قرار دارند. محافظت از این سرمایه ها با صرفه هزینه های اقتصادی متناسب، به توسعه دانش و تکنولوژی مهندسی رودخانه منجر گردیده است.

در کشورهای توسعه یافته مطالعات در این زمینه سابقه ای بیش از شصت سال نداشته و کلاً این قسمت از مطالعات مهندسی آب در دنیا جدیدتر و ناشناخته تر از سایر قسمتها می باشد. مهندسی رودخانه در ایران نیز سابقه چندانی ندارد و بغیر از راه حلهای موضعی و بعضاً موقتی، مطالعات سیستماتیک و اساسی کمتر انجام شده است.

مورفولوژی رودخانه ها:

مورفولوژی رودخانه علم شناخت سیستم رودخانه از نظر شکل و فرم کلی، ابعاد و ویژگی های هندسه- هیدرولیکی، جهت و نیمرخ طولی بستر و نیز روند و مکانیزم تغییرات آن می باشد…

تقسیم بندی رودخانه ها:

رودخانه ها را می توان از دیدگاههای مختلف تقسیم بندی نمود که مهمترین آنها بشرح زیر است:

۱- از نظر سن زمین شناسی

۲- از نظر آزادی تنظیم بستر

۳- از نظر شکل ظاهری

۴- تقسیم بندی رودخانه ها از نظر هیدرولیکی

۵- تقسیم بندی رودخانه ها از نظر پایداری

مطالعه بیشتر