دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر وحیده علیپور

دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر وحیده علیپور
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350kb
نویسنده
6,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر وحیده علیپور

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل اول : مفاهیم اساسی درس تکنولوژی آموزشی از کتاب تکنولوژی آموزشی (رشته علوم تربیتی) نوشته دکتر وحیده علیپور ، احمد فتح اللهی و فتانه حسنی جعفری دانشگاه پیام نور می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست پاورپوینت فصل اول کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر وحیده علیپور :

تعریف تکنولوژی

تعریف آموزش

تعاریف تکنولوژی آموزشی

اصطلاحات رایج در تکنولوژی آموزشی

انواع تکنولوژی

ارکان تشکیل دهنده تکنولوژی آموزشی

هدف ها و فواید تکنولوژی آموزشی

هدف از کاربرد تکنولوژی آموزشی

تعریف تکنولوژی

šواژه تکنولوژی از کلمه «تکنولوژیا» که ریشه یونانی دارد گرفته شده است. معنی آن در یونان باستان انجام دادن یک هنر یا حرفه است .

šبخش اول این کلمه (techne) تلفیقی از معنای یک هنر و یک تکنیک مشتمل بر دانش مربوط به اصول و مهارت های عملی شامل دانستن و انجام دادن است .

šکلمه (logos) به معنای استدلال ، تبیین ، اصل و اراده دلیل است . بنابر این تکنولوژی به معنای به کارگیری مستدل یا منطقی دانش خواهد بود.

šلغت نامه لاتین وبستر اینگونه تکنولوژی را تعریف میکند :

[ کاربرد دانش برای مقاصد علمی ]

تعریف آموزش

کلمه آموزش از دیدگاه های مختلف تعاریف گوناگونی دارد :

دوبوا آموزش را به معنی مرتب کردن و منظم ساختن دقیق محیط فراگیر برای دستیابی به نتایج مورد نظر در موقعیت های مشخص میداند .

اندرسون معتقد است آموزش فعالیتی است که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی آموزش دهنده طرح ریزی میشود . آموزش هرگونه فعالیت یا تدبیر از قبل تعیین شده است که هدف آن آسان ساختن یادگیری است.

بروان معتقد است آموزش فعالیتی است که طی آن استعداد های بالقوه یک فرد پرورش می‌یابد . بدین صورت هرگاه فراگیر موضوعی را یاد بگیرد ممکن است نوعی آموزش صورت بگیرد.

فردانش آموزش را مجموعه ای از تصمیمات و اقداماتی میداند که یکی پس از دیگری انجام می‌گیرد و هدف آن دستیابی هرچه بیشتر فراگیر به هدف های آموزشی است‌.

مطالعه بیشتر