دانلود پاورپوینت و خلاصه فصل سوم کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر علیپور

دانلود پاورپوینت و خلاصه فصل سوم کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر علیپور
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350kb
نویسنده
6,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت و خلاصه فصل سوم کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر وحیده علیپور

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت و خلاصه فصل سوم + نیمی از فصل چهار از کتاب تکنولوژی آموزشی (رشته علوم تربیتی) نوشته دکتر وحیده علیپور ، احمد فتح اللهی و فتانه حسنی جعفری دانشگاه پیام نور می باشد که با فرمت ppt در ۲۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست پاورپوینت و خلاصه فصل سوم کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر وحیده علیپور:

 فصل ۳

تاریخچه و سیر تحول تکنولوژی آموزشی در ایران و جهان

پیدایش و تحول تکنولوژی در سه دوره

سیر و تحول تکنولوژی از دیدگاه زنگنه

راهبرد های آموزشی مبتنی بر سازنده گرایی ها

ارتباط گرایی در تکنولوژی آموزشی

مراحل تاریخچه تکنولوژی آموزشی در جهان

تاریخچه تکنولوژی آموزشی در ایران

 فصل ۴

محور های مطالعاتی و حرفه ای تکنولوژی آموزشی

طراحی آموزشی

تاریخچه طراحی آموزشی

روش سازماندهی محتوا :

نظریه های یادگیری و طراحی آموزشی 

تاثیرات رفتارگرایی بر طراحی آموزشی به ۶ طبقه

اصول و پیش فرض هایی رفتارگرایی برای طراحی آموزشی 

الگو های طراحی آموزشی رفتارگرا: الگوی ADDIE

الگوی دیک و کری شامل ده مرحله است

رویکرد نظام مند بیانگرنفشی که محیط در یادگیری ایفا می کند که شامل ۱۰ مرحله است

رویکرد شناختی و طراحی آموزشی 

الگو های طراحی آموزش شناخت گرا

بخشی از متن فایل

فصل ۳

پیدایش و تحول تکنولوژی در سه دوره

۱) تکنولوژی ابزاری: در این دوره رسانه ها ، ابزاری غنی تر کردن آموزش های سنتی هستند .

۲) تکنولوژی نظام ها: در این دوره رسانه ها جزئی از نظام های تشکیل شده از انسان را بزارند و برای آموزش عملکردهای خاص به کار می روند .

۳) تکنولوژی متفکرانه : دارای ۴ خصوصیات هستند :

۱) به رسمیت شناختن انواع دانش حاصل از منابع علمی وسنتی و دانش های حاصل از تجربه

۲) مقدم دانستن دانش نظری بر دانش عملی

۳) به کارگیری انواع دانش بر اساس دیدگاه ارزش شناختی مشخص

۴) متفکرانه بودن درباره ی تکنولوژی

سیر و تحول تکنولوژی از دیدگاه زنگنه :

رفتار گرایی : بعد نرم افزاری که به رفتارگرایی بر دانش مستقل از ذهن شاگرد تاکید می کرد و وظیفه ی آموزش را انتقال دانش به ذهن شاگرد و ارزشیابی را میزان دقتشان می دانست . مهم ترین پیامد های این رویکرد ، هدف های رفتاری ، آزمون های وابسته به معیار تقویت ، تحلیل محتوا ، ارائه بازخورد هستند …

مطالعه بیشتر