جزوه فیزیولوژی جانوری دکتر مهران مجلسی

جزوه فیزیولوژی جانوری دکتر مهران مجلسی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
11mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

جزوه فیزیولوژی جانوری دکتر مهران مجلسی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه فیزیولوژی جانوری دکتر مهران مجلسی می باشد که با فرمت pdf در ۷۵ صفحه بصورت تایپ شده با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه فیزیولوژی جانوری دکتر مهران مجلسی:

فصل خون و گردش خون

سیستم قلبی عروقی شامل خون ، قلب و رگهای خونی است. خون یک بافت پیوندی مایع است که حاوی سلولها و قطعات سلولی محصور با یک ماتریکس خارج سلولی مایع )پلاسمای خون( است.

اعمال و خصوصیات خون

۱- خون ، اکسیژن ، دی اکسید کرین ، موادغذایی ، مواد دفعی و هورمونها را منتقل می کند.

۲- کمک به تنظیم pH دمای بدن و محتوای آب سلولها می کند.

۳-حفاظت را از طریق انعقاد و بوسیله مقابله در برابر سموم و میکروبها از طریق گلبولهای سفید فاگوستیک خاص یا پروتئینهای ویژه پلاسمای خون فراهم می کند.

۴-خصوصیات فیزیکی خون شامل ویسکوزیته پیشتر از آب، دمای /۳۵ – ۷/۴۵ pH 100/4 ) و یک F( ۳۸ C -4 است .

۵- خون ۸% وزن بدن را میسازد و حجم آن در بالغین ۶- ۴ لیتر است.

۶- خون حاوی حدود ۵۵ % پلاسمای خون و ۴۵ % اعضای تشکیل دهنده است.

۷- هماتوکریت درصد حجم کل خون اشغال شده بوسیله گلبولهای قرمز است و حدود ۴۵ % است.

۸ -پلاسمای خون حاوی % ۵ .۹۱ آب و % ۸۵ ماده است.

۹- اعضای خون شامل گلبولهای قرمز ، گلبولهای سفید و پلاکتها است .

خونسازی

فرآیند خونسازی ، عناصر خون را تولید می کند . سلولهای خونی جنینی در جریان خون در طی هفته سوم تکوین ظاهر میشوند . این سلولها پی در پی تقسیم شده ، تعداد آنها زیاد میشود . عروق کیسه زرده جنینی ، جایگاه اولیه تشکیل خون در ۸ هفته اول تکوین است. وقتی سیستمهای اندامی دیگر ظاهر میشوند ، برخی از سلولهای خونی جنینی از جریان خون به خارج رفته و بداخل کبد ، طحال ، تیموس و مغز استخوان میروند. این سلولهای جنینی به سلولهای بنیادی تمایز یافته که سلولهای خونی را با تقسیم شدن تولید میکنند. کبد و طحال ، جایگاههای ابتدایی خونسازی از ماههای دوم تا پنجم تکوین است. وقتی اسکلت طویل میشود ، مغز استخوان به طور پیشرونده مهم شده و بعداز ماه پنجم تکوینی غلبه میکند. در بالغین مغز قرمز استخوان، تنها جایگاه تولید گلبول قرمز و جایگاه اولیه تشکیل گلبولهای سفید است…

مطالعه بیشتر