دانلود جامع ترین جزوه درس اندیشه‌ های سیاسی در قرن بیستم

دانلود جامع ترین جزوه درس اندیشه‌ های سیاسی در قرن بیستم
نوع فایل
ppt+pdf+word
حجم فایل
4mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه درس اندیشه‌ های سیاسی در قرن بیستم

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه درس اندیشه‌ های سیاسی در قرن بیستم می باشد که با فرمت pdf ،word و ppt تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جامع ترین جزوه درس اندیشه‌ های سیاسی در قرن بیستم:

مقدمه

اندیشه سیاسی یکی از وجوه مهم حیات فکری در تمدن بشری است، که همگام با تحول زندگی سیاسی و صورت بندی دولت دستخوش دگرگونی شده است. این مفهوم  به فراورده­ای ذهنی اشاره دارد که در ارتباط با سیاست شکل گرفته است و  بر پایه استدلال  به پاسخ پرسشهایی می پردازد که درباره پدیداری به نام قدرت مطرح می شوند. افزون بر این تجویز ها و دستور العمل هایی در مورد زندگی سیاسی ارائه می کند. اندیشه سیاسی بر اساس شیوه تفکر و عقلانیت رایج تغییر می پذیرد و صورت های گوناگون فلسفی، دینی، ایدئولوژیک می یابد.

در قرن بیستم، در اروپای شمال غربی و آمریکا، شکلی از اندیشه سیاسی پدیدار شد که وجه ایدئولوژیک آن برجسته تر بود. همچنان که به درستی گفته شده است که ویژگی  مهم این قرن از نظر فکری، رقابت و  عرض اندام ایدئولوژی ها است. ایدئولوژی در این جا در معنای بی طرفانه به کار می رود و به هر نوع نظام فکری اشاره دارد که دستور العمل هایی برای زندگی در بر دارد. در این قرن مکاتب گوناگون فکری؛ مانند  مارکسیسم، لیبرالیسم، سوسیالیسم، محافظه کاری، اجتماع گرایی، فاشیسم، توتالیتاریسم، آنارشیسم، فمینیسم، پست مدرنیسم، محیط زیست گرایی، جهان وطنی گرایی پا به عرصه نهادند. این مکاتب در سایه مناقشه و بحث در مورد مسائل گوناگون، به تدریج دگرگون و  از درون دچار انشعاب شدند و شاخه های مختلفی در چارچوب آن ها پدیدار شد.

درس اندیشه سیاسی قرن بیستم بیشتر به بررسی  اندیشمندانی می پردازد که این ایدئولوژی ها را نمایندگی می کنند. در یک ارزیابی کلی می توان ادعا کرد اندیشه های سیاسی در این قرن برپایه مفاهیم و اصولی شکل گرفت که در دوران مدرن ؛ یعنی در فاصله قرن ۱۶ تا ۱۹ تاسیس شدند….

فهرست

مقدمه ۳
فصل اول : مارکس و مارکسیسم ۸
۱ . مبانی و اصول اندیشه مارکس ۸
۲ . مارکسیسم ۱۴
فصل دوم: مارکسیسم روسی و لنینیسم ۱۹
فصل سوم : مارکسیسم فلسفی ۲۳
۱- گرامشی ۲۳
۲ . لوکاچ ۲۸
فصل چهارم : مکتب انتقادی و مارکوزه ۳۰
فصل پنجم: هانا آرنت ۳۷
فصل ششم: هابرماس ۴۷
فصل هفتم : لیبرالیسم ۵۹
فصل هشتم: کارل پوپر ۶۳
فصل نهم : آیزیا برلین ۷۰
فصل دهم: جان رالز و منتقدان اجتماع گرا ۷۶
فصل یازدهم : نولیبرالیسم راست (هایک و نوزیک) ۸۲
فصل دوازدهم: دیگر مکاتب قرن بیستم ۸۶

مطالعه بیشتر