دانلود خلاصه کتاب تاریخ فلسفه سیاسی غرب عبدالرحمن عالم

دانلود خلاصه کتاب تاریخ فلسفه سیاسی غرب عبدالرحمن عالم
نوع فایل
pdf
حجم فایل
24mb
نویسنده
دسته بندی
9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب تاریخ فلسفه سیاسی غرب عبدالرحمن عالم

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه درس اندیشه سیاسی غرب ۱ منبع: کتاب تاریخ فلسفه سیاسی غرب عبدالرحمن عالم می باشد که با فرمت pdf در ۵۵ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

کتاب تاریخ فلسفه سیاسی غرب؛عصر جدید و سده نوزدهم، عبدالرحمن عالم ، از منابع مهم و پر اهمیت کارشناسی ارشد و دکتری رشته های علوم سیاسی و روابط بین الملل هست که هر ساله به صورت مستقیم از آن در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری سوال طرح می گردد.

فصول خلاصه کتاب تاریخ فلسفه سیاسی غرب عبدالرحمن عالم:

فصل اول: زندگی اجتماعی – سیاسی یونان

فصل دوم:

تولدی دیگر ← زایش فلسفه و نخستین متفکران سیاسی

فصل سوم:

اندیشه سیاسی سقراط

فصل چهارم:

افلاطون ← ایده آلیست معمار آرمان شهر

فصل ۵:

ارسطو

فصل ششم:

اندیشه سیاسی دوران یونانی گری

فصل هفتم:

اندیشه سیاسی روم

فصل هشتم:

اندیشه سیاسی آباد نخستین

فصل نهم:

نهادها و انیدشه های سیاسی سده های میانه

فصل دهم:

فلسفه سیاسی در دوره اول «افول دستگاه پاپ

فصل یازدهم:

قرون جدید

شرح مختصر:

آیا فلسفه از قرن ششم قبل از میلاد در «یونان» آغاز شده و پیش از آن در جهان اندیشه‌های انسانی حضور و ظهوری نداشته است؟ به‌عبارتی، آیا قبل از این تاریخ عرصه تفکر انسانی فاقد معرفت فلسفی بوده و صرفاً تحت سلطه جهان‌بینی‌های میتولوژیک و اسطوره‌ای قرار داشته است؟ اگر چنین است، پس اقوام و تمدّن‌های غیریونانی می‌بایست تقریباً هیچ‌گونه مشارکت و سهمی در پیدایش خرد فلسفی نداشته، به‌همین دلیل، حتّی متّهم به خام‌اندیشی، ضعف و ابتدایی بودن تفکر شوند و اگر چنین نیست، پس چرا همواره تاریخ تفکرات فلسفی را از «یونان» شروع کرده، تقریباً هیچ سخنی از دوران‌های گذشته و تمدّن‌های ما قبل نمی‌گویند؟

اختلاف نظری که در این خصوص وجود دارد از خود یونان آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته است. ارسطو معتقد بود که اساساً فلسفه به‌دست تالس اهل «میلتوس» در سده ششم پیش از میلاد پی‌ریزی و آغاز شده است؛ درحالی‌که در مقابل او دیوژنس لایریتوس ـ مورّخ یونانی فلسفه ـ زادگاه دانش فلسفی را در خاور‌ زمین و در میان ایرانیان و مصریان می‌داند.

مطالعه بیشتر