دانلود فایل pdf روانشناسی شخصیت در دیدگاه اسلام

دانلود فایل pdf روانشناسی شخصیت در دیدگاه اسلام
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل pdf روانشناسی شخصیت در دیدگاه اسلام

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین فایل pdf مقاله روانشناسی شخصیت در دیدگاه اسلام در ۲۰ صفحه اسلایدوار با قابلیت سرچ و جستجو می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فایل pdf روانشناسی شخصیت در دیدگاه اسلام:

مقدمه

• از جمله مباحث جالب ، مهم و پیچیده در روان شناسی موضوع شخصیت می باشد . از آنجا مهم است که از طریق شناخت شخصیت و تبیین آن می توان به صورت علمی رفتارهای انسان را توصیف و تبیین و به آنان کمک کرد از بسیاری رفتارهای ناسازگار ، کجروانه و اختلالات روانی پیشگیری و البته درمان کرد و همچنین انسان را بیشتر شناخت و در واقع خود را بیشتر شناخت تا به فلسفه مهم شناخت خود ، سپس شناخت خدا و در نهایت سعادت و آرامش روحی که هدف آرمانی بشر است.

برسیم ، و از آنجا پیچیده است که با همه کاوشهای علمی و تجربی روان شناسان تاکنون علیرغم پیشرفت های فزاینده ، به جمع بندی کلی و تعریف جامعی از آن نرسیده و هرکسی به تناسب دیدگاهش به ماهیت انسان ، تناسب تربیت و طبیعت ، جبرگرایی و اراده آزاد ، تاثیر تجربیات و زندگی حال گذشته و آینده ، هدف نهایی انسان تعادل یا رشد و . . . نظریه ای در شخصیت ارائه داده که علیرغم جالب بودن و قابل تحسین بودن تلاش همه آنها ، اما نواقص و ابهامات زیادی به جهت تعریف دقیق و تبیین شخصیت دارند .

بیان مسئله

• در شکل گیری شخصیتابهامات و سؤالات فراوانی وجود دارد :
• شکل گیری ساختار شخصیت در چه سنینی پایه ریزی می شود ؟
• چه عواملی در آن تاثیر گذار است؟
• ناکامی ها و مصائب در رفتار و شخصیت تاثیر منفی دارد یا مثبت ؟
• آیا می توا ن تیپ های شخصیتی را برای انسان ها ترسیم کرد و بر مبنای آنها انسان را توصیف و طبقه بندی کرد
• یا شخصیت موضوع منحصر به فرد و بی همتایی است؟
• و … سؤالات فراوان دیگری نیز در این مورد مطرح است که در اینجا به دنبال جواب آنها از دیدگاه مکتب اسلام هستیم.

مطالعه بیشتر