دانلود پاورپوینت موسیقی و شناخت MUSIC AND COGNITON

دانلود پاورپوینت موسیقی و شناخت MUSIC AND COGNITON
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3mb
نویسنده
9,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت موسیقی و شناخت MUSIC AND COGNITON

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پاورپوینت موسیقی و شناخت MUSIC AND COGNITON می باشد که با فرمت ppt در ۴۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت موسیقی و شناخت MUSIC AND COGNITON:

محتوای اسلاید ۳

موسیقی چیست ؟

تعاریفی برای موسیقی ارائه شده است :

فرهنگ لغت انگلیسی موسیقی را اینچنین تعریف می کند : صورتی از هنر که متشکل از توالی صداها در زمان است ، به خصوص نواخت ها یا تن ها با یک زیر و بمی معین که از نظر ملودی ،هارمونی و ریتم سازماندهی شده است .

آنیرود پاتل تعریف کاملتری ارائه می کند ؛ او می گوید توالی سازمان یافته صداها بایستی به دنبال تجربه زیباشناختی بوده و به همان صورت نیز ادراک شوند .

به طور کلی از این دو تعریف دو نکته مهم در مورد موسیقی استخراج می شود:

۱) سازماندهی آگاهانه اصوات مبتنی بر ویژگی های صوت

۲) ارزش زیبا شناختی این توالی های سازمان یافته

محتوای اسلاید ۱۸

پژوهش اسلوبودا و ادوارثی

طی این پژوهش از آزمودنی ها خواسته شد تا به سه ملودی مختلف تا زمانی که کاملا بتوانند هر کدام از آن ها را تشخیص دهند گوش کنند  سپس این ملودی ها را به طور همزمان برای آن ها پخش کردند در حالی که یکی از آن ها دارای خطایی بود ؛اغلب شنوندگان قادر به تشخیص خطا بودند هر چند به ملودی دارای خطا توجه نکرده بودند اما همان خطا در لحظه توجه را به خود جلب کرده بود .

نکته :هر چیز غیر منتظره ای در اطراف کانون توجه ما پتانسیل جلب توجه ما را داشته و می توان در لحظه آن را تشخیص داد.اما به شرطی که برای ما غیر منتظره باشد .

نکته :در مورد موسیقی هر چه تجربه موسیقیایی بیشتر باشد عملکرد فرد در تشخیص خطاها بهتر می شود .چرا که هر چه تجربه بیشتر باشد فرد ملودی ها را زود تر یادگرفته و سرعت تغییر توجه نیز در فرد افزایش می یابد  .

محتوای اسلاید ۳۷

تفاوت های موسیقی و زبان

  • معنایی که موسیقی انتقال می دهد برخلاف زبان مبهم ، غیرملموس و دشوار است .
  • گفتار رابطه ای است غیر همزمان و متناوب ،درحالی که موسیقی حاصل فعالیت همزمان چندین منبع صوتی (نوازنده ها،خواننده ها) است .

پژوهش لیندنبرگر و همکاران :نوار مغزی ( EEG) افرادی که شروع به نواختن همزمان می کنند رفته رفته مشابه هم می شود.

مطالعه بیشتر