خلاصه کتاب سیاست اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت داگلاس نورث

خلاصه کتاب سیاست اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت داگلاس نورث
نوع فایل
pdf
حجم فایل
350kb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب سیاست اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت داگلاس نورث

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب سیاست اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت داگلاس نورث می باشد که با فرمت pdf در ۱۵ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

معرفی کتاب سیاست، اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت

«سیاست، اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت» مجموعه نوشتارهایی به پژوهش یا گردآوری داگلاس نورث(۲۰۱۵-۱۹۲۰)، برنده جایزه نوبل اقتصاد، جان جوزف والین، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند، استیون ب. وب، مشاور بانک جهانی و باری آر. وینگاست، پژوهشگر ارشد مؤسسۀ هوور در دانشگاه استنفورد است. نوشتارهای این کتاب، مجموعه‌ای از مطالعات است که با پشتیبانی بانک جهانی انجام شده و گروهی از اقتصاددانان که به اقتصاددانان نهادگرا معروف هستند بخش‌های گوناگون آن را تالیف کرده‌اند. در بخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم: موفقیت در اقتصاد همانند توسعۀ سیاسی در درجۀ اول به بهبود نهادها بستگی دارد.

خلاصه کتاب سیاست اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت داگلاس نورث

این نکته در طول بیست سال گذشته به اجماعی در میان اقتصاددانان تبدیل شده است؛ در این سال‌ها جهان شاهد نمونه‌های بسیاری از ناکامی‌ها در توسعه به‌رغم وفور سرمایه، منابع طبیعی و جمعیت‌ های تحصیل‌کرده بود؛ جمعیت‌هایی که در صورت عدم بهره‌گیری صحیح نهادها از آنها یا دست به مهاجرت می‌زنند و یا راکد می‌مانند. اکنون پرسش این است که کدام نهادها مناسبند؟ برخی معتقدند کشورهای در حال توسعه می‌بایست از موفق‌ترین و پردرآمدترین نهادهای اقتصادهای جهان، یعنی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، الگوبرداری کنند.

شما می توانید با کلیک بروی دکمه افزودن به سبد خرید سفارش خود را ثبت و بعد از آن فایل را دریافت نمایید

شما می توانید این مجموعه را به روش های زیر دریافت نمایید.

۱- دریافت از طریق ایمیل

۲- دریافت از طریق دانلود

شما می توانید سفارش فایل را به روشهای زیر پرداخت نمایید.

۱- واریز به حساب یا کارت به کارت

۲- پرداخت آنلاین

مطالعه بیشتر